چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: عملیات اجرایی ساخت نیروگاه جدید فارس به روش احداث، اداره و انتقال (بی او تی) روز گذشته در مراسمی آغاز شد.

به گزارش همشهری دراین مراسم دکتر احمدیان معاون وزیرنیرو از جدی بودن سیاست این وزارت در حمایت از بخش خصوصی در صنعت برق خبر داد: تا سال 1388 ظرفیت تولید برق کشور باید بیش از 43 هزار مگاوات باشد که بخش خصوصی سهم مهمی در این زمینه دارد.


محمد بهزاد مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران نیز  درباره جزئیات اجرای نیروگاه جدید فارس گفت: این نیروگاه به صورت سیکل ترکیبی و در شش واحد  ۱۵۹مگاواتی ساخته می‌شود.

مجری و سرمایه‌گذاراین طرح که هریک سهم مساوی دراین طرح دارند شرکت کوئیست انرژی  امارات متحده عربی و شرکت  مپنا ی ایران است.به گفته وی، میزان کل سرمایه‌گذاری برای ساخت این نیروگاه  ۳۶۹ میلیون و  ۱۰۰هزار یورو است.


 وی افزود: سهم بخش خصوصی درساخت نیروگاه‌های کشوردرسال جاری  ۲۵درصد پیش‌بینی شده است و در سال آینده به  ۳۵درصد افزایش خواهد یافت.


مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران از احداث نیروگاههای جدید برای تأمین برق مورد نیاز استان فارس ، خبر داد و گفت: هم‌اکنون نیروگاه جهرم در شش واحد  ۱۵۹مگاواتی در این منطقه در دست ساخت است.

وی گفت: پس از تکمیل بخش گاز نیروگاه جهرم ، سه واحد سیکل ترکیبی نیز به این نیروگاه اضافه خواهد شد و با ساخت این بخش ظرفیت نیروگاه جهرم به حدود  ۱۵۰۰مگاوات افزایش خواهد یافت.

کد خبر 7834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز