یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

آتوسا رقمی: این چهار نقاشی سال‌ها بود که به شکل همیشگی‌شان باقی مانده بودند

خب، معلوم است حوصله‌شان سر رفته بود و برای همین با هم قرار گذاشتند قسمت‌هایی از همدیگر را قرض بگیرند.

به آنها نگاه کن و بگو کدامشان کدام قسمت از هم را قرض گرفته‌اند. برای این که بتوانی راحت‌تر این قسمت‌های عاریه‌ای را پیدا کنی، به شیوه‌ای که هر کدام از آنها کشیده شده‌اند، دقت کن و تفاوت ‌هایشان را پیدا کن.

مثلاً «ونسان ون‌گوگ» در نقاشی «شب پر ستاره» (تصویر1)، برای این‌که شکل تپه‌ها، خانه‌ها و چیزهای دیگر را مشخص کند، از خط‌های سیاه ضخیم استفاه کرده است،
در حالی که «آگوست ماکه» در «نگاهی به کوچه» (تصویر2)، با رنگ‌آمیزی شکل‌هایش را از هم جدا کرده است.خط‌های «پل کله» در «باغ‌های معبد» (تصویر3)، خط‌هایی خیلی نرم، ساده و بیشتر منحنی هستند،‌ اما خط‌های«فرانتس مارک» در «اسب آبی» (تصویر4)، خشن و بیشتر شکسته‌اند.

1- «شب پر ستاره»، ‌اثر ونسان ون‌گوگ

2- «نگاهی به کوچه» ، اثر آگوست ماکه

3- «باغ‌های معبد»، اثر پل کله

4- اسب آبی»، اثر فرانتس مارک

حالا به سطح‌های نقاشی پل کله نگاه کن، او آنها را تقریباً به طور یکدست رنگ‌آمیزی کرده و به آنها سایه-روشن نداده، اما رنگ‌های تابلوهای آگوست ماکه و فرانتس مارک کم‌رنگ و پرر‌نگ شده‌اند و یکدست نیستند. ون‌گوگ هم که برای رنگ آمیزی نقاشی‌اش از ضربه‌های  قلم‌مو به بوم استفاده کرده و بافت خاصی را به وجود آورده است.

حالا بیشتر به این نقاشی‌ها نگاه کن؛ هر چه بیشتر جزئیات آنها را بشناسی، راحت‌تر می‌توانی معمای قسمت‌های قرضی را حل کنی.

----------------------

پاسخ : نقاشی 1 ستون‌هایش را از پنجره نقاشی 3 گرفته؛ نقاشی 2 کلاهش را از شکلی در گوشه سمت راست پایین نقاشی 3 گرفته؛ نقاشی 3 گیاه گوشه بالای سمت راست را از نقاشی 4 گرفته و نقاشی 4 ستاره‌هایش را از نقاشی 1 گرفته.

 

کد خبر 78318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز