دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

‌«عصر پهلوانان»، عنوان این بازی است که کار تولید آن 3 سال قبل توسط جمعی از متخصصان این حوزه و به‌صورت سه بعدی آغاز شد.

عصر پهلوانان نخستین بازی ملی است که داستان و شخصیت‌های آن براساس شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی، تولید شده است. این بازی که توسط شرکت رسانا افزارشریف
تولید شده از استانداردهای جهانی برخوردار بوده‌ و توان رقابت با نمونه‌های خارجی را داراست.

بازی عصر پهلوانان متشکل از 9 سرزمین است و داستان محوری آن در شهر زابل می‌گذرد و 110 شخصیت مختلف در آن حضور دارند. همچنین 35 گوینده حرفه‌ای کار دوبله و صداگذاری روی شخصیت‌های این بازی را بر عهده داشته‌اند. گرافیک و طراحی فضاها بر پایه طبیعت و اقلیم ایرانی، ساخت و تنظیم اختصاصی موسیقی حماسی ایرانی، طراحی شخصیت‌های اساطیری با پوشش کامل اقوام ایرانی، گستره و موقعیت داستانی برگرفته از اسطوره‌های شاهنامه و بهره‌گیری از بناهای باستانی و تاریخی تمدن ایرانی اسلامی از جمله ویژگی‌های این بازی است. عرضه بازی ایرانی عصر پهلوانان از 15 اسفند ماه سال87 در فروشگاه‌های فرهنگی سراسر کشور برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای آغاز شده است.

ساماندهی بازار بازی‌های رایانه‌ای 

با هدف ساماندهی عرضه بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های‌ داخلی و خارجی دارای هولوگرام (شناسه ) واحد می‌شوند.این طرح از اواسط اسفندماه 87 در سراسر کشور به‌منظور تسری به کلیت محصولات بازار در عرضه بازی و گیم آغاز شد و از اول خرداد سال 88 بازی‌های فاقد هولوگرام در بازار جمع‌آوری و با متخلفان برخورد قانونی و قضائی خواهد شد.
هدف از اجرای این طرح تنظیم و کنترل و ساماندهی عرضه بازی‌های رایانه‌ای ایرانی و خارجی و نیز حمایت ویژه از تولیدات داخلی است و با اجرای آن ضریب اطمینان خانواده‌ها برای استفاده عموم به‌ویژه کودکان و نوجوانان از بازی‌های رایانه‌ای افزایش خواهد یافت.

  نخستین بازی رایانه‌ای درباره انقلاب   

این بازی‌که تولیدآن طی‌یک سال انجام‌ خواهد شد، داستان یک دانشجوی سال اولی است که در دانشگاه با گروهی از مبارزان انقلاب همراه و به مرور با نظریات و اعتقادات امام خمینی (ره) آشنا می‌شود و در مبارزات شرکت می‌کند. داستان بازی انقلاب با توجه به اسناد و پژوهش‌های مستند تولید خواهد شد و متشکل از چند مرحله مختلف (که هر کدام تنوع خاصی دارند) است.

نخستین بازی انقلاب اسلامی در سبک مخفی‌کاری و استراتژیک Stealth-Action طراحی ‌شده ‌و بازیکن در بازی باید به دور از دید ماموران ساواک ماموریت‌های مختلفی از قبیل حضور در جلسات مخفی شبانه، پخش اعلامیه و شعار نویسی را به انجام برساند. ماموریت‌های بازی در مکان‌هایی متفاوت که هر‌کدام یادآور حال و هوای روزهای انقلاب هستند، اتفاق خواهند افتاد. این نخستین بازی رایانه‌ای درباره انقلاب اسلامی ایران است که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تولید خواهد شد.

کد خبر 78282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز