معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۱۰۷ هزار مالک منازل بالای ۲۰ میلیارد تومان شناسایی شدند که بعد از تایید و استعلام از سازمان ثبت اسناد کشور به سازمان مالیات معرفی خواهند شد.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین، صفدر کشاورز افزود: با برپایی جلساتی که بین سازمان امور مالیاتی، دیوان محاسبات و سازمان ثبت احوال کشور برگزار می شود، خانه های بالای بیست میلیارد تومان شناسایی و پس از استعلام و تایید سازمان ثبت اسناد کشور، اسامی مالکین به سازمان امور مالیاتی برای ابلاغ میزان مالیات فرستاده می شود.

کشاورز افزود: با توجه به اقدامات انجام شده ۱۰۷هزار مالک منازل بالای بیست میلیارد تومان شناسایی شدند که بعد از استعلام از سازمان ثبت اسناد کشور به سازمان مالیات معرفی خواهند شد.

وی اظهار کرد: این روند برای شناسایی افراد و مالکین دیگر ادامه خواهد داشت که البته نحوه محاسبه مالیات آن در اختیار سازمان مالیاتی کشور و نحوه استعلام آن از اسناد رسمی کشور و موقعیت ثبتی افراد در سازمان ثبت اسناد کشور خواهد بود.

کشاورز ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد از املاک دارای اسناد دفترچه ای یا تک برگ هستند مشکلی در شناسایی و استعلام نیست و ۱۰درصدی که دارای سند مالکیت نیستند هم در روند آتی اقداماتی برای ثبت سند و شناسایی املاک آنها صورت خواهد پذیرفت.

بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲، زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و خانه های لوکس که ارزش آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

کد خبر 782500
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha