یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

گروه سیاسی: منابع خبری از اتخاذ تدابیر گسترده دولت عراق برای اخراج اعضای گروهک تروریستی منافقین از خاک این کشور خبر دادند.

در تازه‌ترین خبرهایی که از وضعیت اردوگاه اشرف محل استقرار گروهک منافقین به دست آمده و مهر به نقل از روزنامه الشرق‌الاوسط آن‌را منتشر کرده است، موفق الربیعی، مشاور امنیت ملی عراق به‌عنوان مسئول اجرایی طرح اخراج منافقین، با هدف اعمال فشار بر منافقین، کنترل رفت‌وآمدها به اردوگاه اشرف را تشدید کرده است.

منابع خبری عراقی همچنین از مذاکرات موفق الربیعی با مسئولان سفارت استرالیا در بغداد با هدف متقاعد کردن مقامات این کشور به اعطای پناهندگی به منافقین خبر می‌دهند. در 3 هفته گذشته اردوگاه اشرف به دستور الربیعی به محاصره کامل نیروهای عراقی درآمده است.

منافقین، عامل انفجارهای حرمین عسکریین

محمد التمیمی، دبیر‌ همایش خروج منافقین از عراق که در این کشور برگزار شده است نیز روز گذشته در گفت‌وگو با فارس گفت: منافقین عامل اصلی انفجارهای 3‌سال پیش حرمین عسکریین‌(ع)‌ هستند و باید اخراج شوند.

وی افزود: ما منافقین را مسئول این انفجار می‌دانیم و معتقدیم آنها مسئول اول انفجارها و نا‌آرامی‌های استان دیاله‌ هستند.

در این همایش که عشایر و مردم استان دیاله آن‌را برگزار کردند، مردم این استان از تصمیم اخیر حکومت عراق مبنی بر اخراج این گروهک تروریستی از خاک کشورشان استقبال کردند و از حکومت نوری مالکی خواستند بر تصمیم خود پافشاری کند.

دبیر این‌ همایش، آمریکا و فرانسه‌ را حامی این گروهک تروریستی دانست و تصریح کرد: نظامیان آمریکایی و دولت فرانسه‌ حامی و پشتیبان این گروهک تروریستی هستند و با پرداخت پول از آنها حمایت می‌کنند.

رد ادعاها

حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در بغداد هم روز گذشته در گفت‌وگو با ایرنا، قصد دولت عراق برای اخراج منافقین را به اراده رهبران عراق و با پشتوانه مردم این کشور دانست و ادعاها مبنی بر اینکه اخراج منافقین از عراق تحت فشار ایران صورت می‌گیرد را رد کرد.
 وی افزود: عراق برای اخراج منافقین از خاک خود دلایل و مستنداتی دارد و بر تحقق تصمیم خود در این خصوص مصمم است.

کاظمی قمی ضمن تأیید سیاست عراق در این زمینه، گفت: طبیعی است که جریان‌های وابسته به رژیم سابق عراق که علیه دولت قانونی این کشور تلاش‌هایی را انجام می‌دهند، به طرح اینگونه اتهام‌‌ها مشغول باشند.

کد خبر 78249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز