دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: بنابر اعلام وزیر نفت قرار نیست قیمت بنزین تا پایان سال تغییر کند.

پمپ بنزین

به گزارش همشهری آنلاین، احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در سلسله نشست‌های تخصصی هجدهمین جشنواره شهید رجایی با موضوع بررسی دستگاه‌های اجرایی از نظر اطلاع رسانی، درباره موضوع بنزین گفت: دشمنان برای قیمت بنزین هدف گذاری ویژه‌ای دارند چون کشور یک بار از این موضوع آسیب دیده است.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نیز گفت: دچار وارونگی افکار عمومی شده‌ایم به این معنا که افکار عمومی بر اثر اتفاقات سال ۹۸ در مقابل اظهارات مسئولان در حوزه بنزین می‌ایستند ضمن اینکه برخی افراد مانند برخی نمایندگان مجلس هم ناخواسته در آتش موضوع بنزین می‌دمند که نمونه آن اظهار نظر یک نماینده مجلس در دو هفته قبل بود.

صالحی اظهار داشت: اطلاع رسانی دولت مردمی باید از جنس مفاهمه باشد رئیس جمهور هم مرتباً بر پاسخگویی شفاف به مردم تاکید دارد مثلاً در خصوص موضوع بنزین وزیر نفت باید به پمپ بنزین‌ها برود و مستقیماً با مردم صحبت کند اگرچه اکنون به دلیل افزایش مصرف بنزین در این خصوص مشکل داریم اما باید مسئولان وزارت نفت به مردم توضیح بدهند که علت صف‌های پمپ بنزین افزایش مصرف است.

وی یادآورشد: جواد اوجی وزیر نفت هم امروز در جلسه اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین تا پایان سال نداریم.

صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: اطلاع رسانی به همه بخش‌های دستگاه‌های اجرایی مربوط می‌شود و صرفاً محدود به روابط عمومی هر دستگاه نیست.

در ادامه نادری مدیرعامل ایرنا یادآور شد: یک بار با مردم در حوزه بنزین کار غیر شفاف انجام شد که این موضوع جبران نمی‌شود مگر با رفتار صادقانه؛ باید به مردم توضیح داده شود که قرار نیست تا ۱۰ سال آینده قیمت بنزین ثابت بماند.

وی اضافه کرد: چرا مردم می‌پذیرند که قیمت آب معدنی به قیمت واقعی برسد؟ برای بنزین هم باید این موضوع پذیرفته شود و شفاف به مردم گفته شود که آیا قرار است این اتفاق بیفتد یا خیر؟ اگر هم قرار نیست افزایش قیمت بنزین داشته باشیم باید صادقانه اعلام شود.

نادری با اشاره به اینکه بهتر است راهبرد خود در موضوع بنزین را تغییر دهیم، گفت: این اصل لایتغیر نیست که مرتباً گفته شود قیمت بنزین قرار است تغییر نکند؛ اینکه برای مصرف بنزین سقف گذاشته شد باید به مردم توضیح داده می‌شد که این کار به علت افزایش مصرف ۶۰ تا ۷۰ درصدی بود.

وی اضافه کرد: در کشور ما رسانه تبدیل به صنعت به معنای کلان آن نشده و گردش مالی بزرگی ندارد و نمی‌تواند نخبگان را جذب کند چون نگاه ما به رسانه پسینی است و آن را در عرض سایر مدیریت‌های کشور نمی‌بینیم.

نادری خاطرنشان کرد: با این حال به نظر من وزن دهی به بخش اطلاع رسانی در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی به اصلاح ذهنیت جامعه و مدیران و نیز مقابله با جنگ شناختی رسانه‌های دشمن علیه کشور، کمک می‌کند

کد خبر 782383
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    18 1
    کسی منکر و مخالف به روز رسانی قیمت‌ها و واقعی شدن اونها نیست. اما این مسئله نباید یکطرفه باشه. حقوق ها هم به روز رسانی بشن. به عنوان یک هیئت علمی حقوق من در سال 1388 دو میلیون و چهارصد تومان بود. دلار هم 800 تومان بود. یعنی قدرت خرید من معادل 3000 دلار بود!! بعد از 14 سال بنده پیشرفت کرده‌ام. حقوق من حدود 650 دلار شده است!! ضمن اینکه خودرو و موبایل و هزاران جنس وارداتی با دلار 50 هزار تومانی قیمت گذاری نمی‌شوند بلکه بعضا دلار 120 هزار تومانی به پای ما حساب میشود!! شما حقوق ما را با یک کشور در دنیا معادل سازی کنید. مثلا اسپانیا یا امارات یا قطر یا میانگین جهانی. بعد قیمت خودرو، دارو، بنزین، خدمات و ....... را هم با آن کشور معادل سازی کنید. اگر کسی اعتراض داشت!!!
  • US ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    11 1
    گران کردن بنزین اشتباه محض است دولت باید قیمت بنزین را به جای اولش.یعنی,همان هزار تومان برگرداند این شکلی بسیار از,اجناس,ارزان و تورم کاهش,پیدا خواهد کرد
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    1 2
    چرا دولت محرومین و مردمی و انقلابی یارانه هنگفت سوخت به ویژه بنزین که ماشین دارها و ثروتمند ماهی چند میلیون تومان نصیبشون می شود به فقرا و محرومان نمیدهند؟