دیده بان حقوق بشر مدعی شد که عربستان سعودی صدها مهاجر اتیوپیایی را با سلاح‌های انفجاری در حالی که این مهاجران سعی داشتند از یمن وارد عربستان شوند، کشته است.

جنایت علیه مهاجران

به گزارش همشهری آنلاین، نادیه هاردمن، پژوهشگر حقوق پناهندگان و مهاجران دیده بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات سعودی صدها مهاجر و پناهجو را در  منطقه دورافتاده مرزی به دور از چشم سایر مردم جهان به قتل می‌رساند.

به گفته وی، اغلب این  مهاجران، کارگرانی از ملیت‌های آفریقایی هستند که به‌دلیل فرار از فقر و گرسنگی در این قاره به کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی مهاجرت می‌کنند اما شرایطی که در این کشورها تجربه می‌کنند در اکثر موارد آن‌ها را به‌سمت مرگ سوق می‌دهد.

پژوهشگر دیدبان حقوق بشر در ادامه افزود: «هزینه‌های میلیارد دلاری عربستان سعودی در خرید بازیکنان حرفه‌ای گلف، باشگاه‌های فوتبال و فعالیت‌ بزرگ به منظور بهبود چهره خود در جهان، نباید توجه ما را از این جنایات شنیع منحرف کند».

دیدبان حقوق بشر تخلفات عربستان سعودی علیه مهاجران اتیوپیایی در عربستان سعودی و یمن را مورد بررسی قرار داده و قتل‌های اخیر را گسترده و سیستماتیک اعلام کرده است. به گفته هاردمن، اقدامات عربستان سعودی ممکن است جنایت علیه بشریت باشد.

سال گذشته، کارشناسان سازمان ملل گلوله باران مرزها با توپ و سلاح های سبک توسط نیروهای امنیتی سعودی را نگران کننده توصیف کردند که در آن نزدیک به 430 مهاجر را در جنوب عربستان و شمال یمن طی چهار ماه اول سال 2022 کشته بودند.

برخی از بازماندگان اتیوپیایی، در ارتباط با برخورد ماموران مرزی عربستان سعودی با آن‌ها می‌گفتند که مأموران ما را دور هم جمع کرده و از ما می‌پرسدند که به کدام قسمت از بدن شما شلیک کنیم که یاداوری این صحنات، همچنان ترس و وحشت را در دل ما زنده می‌کند.

نجات‌یافتگان آفریقایی تاکید کردند: نیروهای سعودی اقدام به شکنجه دسته‌جمعی ده‌ها نفر از مهاجران اتیوپیایی کردند و مرزبانان سعودی مستقیماً مهاجران اتیوپیایی را با گلوله جنگی هدف قرار می‌دهند و به قتل می‌رسانند.

کد خبر 782338
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha