آغاز مهر و سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه‌ها باعث افزایش حضور شهروندان در معابر شهر می‌شود و میزان تقاضا برای سفر درون شهری را افزایش می‌دهد. بخش‌های مختلف ناوان حمل و نقل عمومی در حال آماده‌سازی خود برای این بازه زمانی هستند تا ترافیک شهر آزاردهنده نباشد.

تحویل ۶ رام قطار به خط مترو تهران

مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با همشهری، درخصوص آخرین وضعیت اورهال واگن‌ها، پروژه قطارهای دی سی پلاس و همچنین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اول مهر ماه توضیحاتی را  ارائه کرد.  

برای مهرماه چه تعداد قطار اورهال شده به ناوگان مترو تهران اضافه خواهد شد؟

اورهال واگن‌های مترو مطابق با برنامه ریزی‌ در حال انجام است و تا مهر ماه، ۶ رام قطار دیگر اورهال شده و وارد خط خواهد شد.  همچنین تا پایان سال دست کم ۱۲ رام AC  دیگر نیز اورهال شده و وارد مدار می‌شود که از این تعداد در شش ماه اول ۲ رامDC پلاس و ۱۰ رام AC است.

همچنین در خطوط ۱ و ۴ جداول شش ماهه دوم با افزایش ظرفیت در ساعت پیک انجام خواهد شد. تمامی پله‌های برقی از لحاظ ایمنی کنترل، تعمیر و به روزرسانی می‌شود. همچنین یک دسترسی به سکوی ایستگاه تئاتر شهر در خط یک اضافه خواهد شد. باز آرایی و نظافت جامع ایستگاه و قطار در دستور کار قرار دارد. رایگان‌سازی سفرها برای دانش آموزان و دانشجویان را هم داریم که البته طرح کلی آن هنوز مصوب نشده است.

قطارهای دی سی پلاس چه تفاوت ملموسی برای مسافران دارد و قرار است چه تعداد از قطارهای دی سی قدیمی به DC پلاس تبدیل شود و این موضوع در چه بازه زمانی انجام خواهد شد؟

تغییر کابین راهبری، ارتقا سیستم هوای فشرده، ارتقا ارتباط الکتریکی واگنها، اصلاح سیستم روشنایی و تغییر رنگ که مسافران اصلاح روشنایی و رنگ را حس می‌کنند. همچنین مسافران با دی سی پلاس‌ها کیفیت سفر بهتری را تجربه خواهند کرد. برای دی سی پلاس‌ها در فاز اول برای ۱۳ رام قطار تا آخر خرداد ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است که با تامین قطعات این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

کد خبر 781860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha