قیمت خودرو، امروز، ۲۹ مرداد ۱۴۰۲، کار خود را به شکلی آغاز کرد که افت قیمت‌ها در اغلب محصولات محسوس است. البته این افت در بازار داخلی‌ها به نسبت بیشتر مشاهده می‌شود.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو، امروز، یکشنبه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ از آغاز روند معاملات، کاهشی گزارش می‌شود. این کاهش قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی به نسبت بیشتر از خودروهای مونتاژی است.

عمده دلیل افت قیمتی در وضعیت فعلی، می‌تواند واردات قطره‌چکانی خودرو در کنار ثبات نسبی نرخ دلار باشد. طوری‌که قیمت‌ها توان افزایش را نداشته و از طرفی، به دلیل انتشار پیوسته اخبار واردات و تغییر نیافتن نرخ دلار، توان ثبات را نیز از دست می‌دهد و رو به کاهش می‌گذارد.

امروز در بازار داخلی‌ها، قیمت اغلب محصولات کاهشی گزارش می‌شود که البته این افت قیمتی جزئی است.

کوئیک دنده‌ای S که معمولاً از هفته گذشته، با افت و خیز یکی دو میلیون تومانی همراه است؛ امروز نیز با حدود یک میلیون تومان کاهش به قیمت ۳۴۷ میلیون تومان رسید. بنابراین می‌توان گفت که این هاچ‌بک اقتصادی سایپا از هفته گذشته در ثبات قیمتی قرار دارد و تغییر چشم‌گیری تجربه نکرده است.

شاهین G سایپا نیز دقیقاً همانند خودروی کوئیک، با افت یک میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، به قیمت ۵۷۲ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU۵ یکی از سدان‌های محبوب بازار به شمار می‌رود که با حدود سه میلیون تومان کاهش قیمت، روی کانال ۶۲۰ میلیون تومانی ثابت شد.

رانا پلاس شرکت ایران خودرو که روی پلتفرم پژو ۲۰۶ طراحی و تولید شده است، از ابتدای روز رکورددار کاهش قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی بود. به طوری که با افت پنج میلیون تومانی، به نرخ ۴۹۰ میلیون تومان رسیده است.

این خودرو رکورددار کاهش قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی شد | کوئیک، شاهین، پژو پارس،ام وی ام ، بسترن و هایما چند؟

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار مونتاژی‌ها، قیمت خودرو کاهش‌های محسوسی تجربه کرد اما تعداد محصولاتی که افت و خیز قیمتی داشتند، به نسبت داخلی‌های بازار کمتر بود.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری که جزو ارزان‌ترین محصولات مونتاژی بازار به شمار می‌رود، با حدود پنج میلیون تومان افت قیمتی که تجربه کرد، با نرخ ۷۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بسترن B۳۰ با مدل ۱۴۰۰ که از سدان‌های توقف تولید خورده بهمن موتور محسوب می‌شود، برخلاف هفته‌های گذشته حدود ۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تنها در یک روز تجربه کرده است. به این ترتیب این سدان چینی با قیمت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود که به نوعی تنها خودروی روز بوده که افزایش قیمت دارد.

هایما S۵ اتوماتیک ۶ سرعته یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی ایران خودرو بوده که همانند X۲۲ مدیران خودرو، پنج میلیون تومان ارزان‌تر شده است. با احتساب این افت قیمت، کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو به قیمت یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره که از کراس‌اوورهای مونتاژی گروه بهمن است، رکورددار افت قیمتی در بازار خودروهای مونتاژی بوده و با افت ۲۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، به کانال یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان سقوط کرد.

این خودرو رکورددار کاهش قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی شد | کوئیک، شاهین، پژو پارس،ام وی ام ، بسترن و هایما چند؟

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

به دلیل افت قیمت خودرو که امروز اغلب محصولات بازار شاهد آن بود و همچنین ثبات نسبی نرخ دلار در بازار آزاد، احتمالاً روند روزهای آینده خودرو با ثبات یا افزایش جزئی همراه باشد که افت قیمتی امروز را جبران کند. البته این افت و خیزهایی که قیمت خودرو تجربه می‌کند، معمولاً در بازه ۱۰ میلیون تومان درحال نوسان بوده و احتمال افزایش و کاهش بیشتر، پایین است.

کد خبر 781759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی اکبر اشرف گنجویی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    4 0
    سلام.خداخیرتان دهد همه چی دست خداست خوش به حال کسانی که برای رضای خدا کار می‌کنند بازنشستگان هم خدائی دارند
  • شاهرخ IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    11 1
    پراید شش میلیون تومانی شده۳۲۵ میلیون تومان پارس ۱۲ میلیون تومانی شده ۷۰۰ و اندی میلیون تومان بعد یک میلیون کاهش پیدامیکنه واقعا که
  • M IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    18 1
    ارزون بشه و گرون هم بشه فرقی به حاله مردم نمیکنه چون که عده ای ازمردم پول ندارن بخرن عده ای هم ماشین دارن لازم به خرید ماشین ندارن.اگه هم خواستین ماشین بگیرید کوییک Sبخرید مثل آف هاش 500اروپاهستش،😂😂😂😂😂😂😂😂😂
  • حمید IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    2 0
    یک شبه ۳۰۰ میلیون گرون میکنید حالا ۵ تومن امده پایین اینو م
  • ناشناس IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    3 0
    با سلام خدا وکیل ۲ میلیون و پنح میلیون شد افت قیمت الان پارس ۶۰۰ قیمیلون ...ای خدا کی میتونه بگیره محض رضای خدا همون پراید برگردونید به قیمت اصلی ک بتونیم لا اقل جلو خانواده شرمنده نباشیم گذشت کردیم این افت قیمت درست کنید تا هر کی هرچه در توانش هست بتونه خودرو بگیره
  • محمد IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    بااین قیمت‌های سرسام آور باکدام درآمد یاپس انداز خودرو بخریم، چخبره این همه گرانی خودرو در بازار کشور مردم با کدام پول بخرند، توان خرید مردم کاهش پیدا کردند قیمتهارا بیشتر ارزان کنید مردم ندارند که بخرندیاعلی
  • دانیال BR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    ارزونی تو کار نیست الکی تبلیغات می‌کنند هر روز اضافه قیمت حالا نوبت خرید حواله سال ۱۴۰۳ ببینیم چه اتفاقی می افتد