سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از دیکتاتورها را از عناصر تکرار شونده سیاست‌های آمریکا و انگلیس دانست.

کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران همزمان با سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس یادآور شد که مداخله در امور داخلی سایر کشورها و ایجاد آشوب همواره از سیاست‌های آمریکا و انگلیس بوده است.

کنعانی در پیام خود نوشت: ۷۰ سال پیش، یک دولت ملی در ایران با کودتای مورد حمایت آمریکا و انگلیس سرنگون شد.

حمایت از دیکتاتورها، مداخله در امور داخلی کشورها، سرکوب جنبش‌های آزادیخواهانه و سازماندهی کودتاها از عناصر تکرارشونده سیاست‌های آمریکا و انگلیس هستند.

همچنین نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز در سالروز کودتای ۲۸ مرداد در پیامی در ایکس (توییتر سابق) نوشت: ۷۰ سال از زمانی که آمریکا و انگلیس علیه دولت منتخب دموکراتیک ایران کودتا کردند می‌گذرد. وقت آن است که آنها با عواقب اعمال خود روبه‌رو شوند. اجازه دهید نفاق آنها را برملا کنیم تا از دخالت در امور ملل دیگران دست بردارند.

کد خبر 781477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناسناس IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    آقای سخنگو امیدوارم اینکه از روسیه سخنی نمی آوری سهوی باشد در غیر اینصورت وای بحال کشوری که سخنگوی وزارت خاجه اش انقدر از تاریخ کشورش بی اطلاع باشد.