وزارت دفاع رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا به آلمان برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی ارو ۳ (Arrow ۳) به مبلغ ۳.۵ میلیارد دلار (معادل ۳.۲۲ میلیارد یورو) چراغ سبز نشان داده است.

تسلیحات جنگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تارنمای مجله هفتگی لوزین نو,ل (L'Usine nouvelle) این بزرگترین قرارداد تسلیحاتی است که توسط رژیم اسرائیل منعقد شده است.

این سامانه دفاع ضدموشکی به عنوان بخشی از «سپر آسمان اروپا» توسط برلین خریداری می‌شود.

بر اساس گزارش این مجله فرانسوی، برلین که سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت آمریکایی و IRIS-T آلمان را به اوکراین تحویل داده است، با هدف تجمیع خریدهایش در برابر آنچه تهدید فزاینده روسیه می‌نامد، ابتکار عمل اجرای طرح «سپر آسمان اروپا» را در دست گرفته است.

طرح سپر آسمان اروپا در اکتبر (مهر/‌آبان) ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و تاکنون ۱۷ کشور از جمله کشورهای پادشاهی [قاره اروپا] در آن مشارکت دارند.

ارو ۳ یک موشک ضد بالستیک مافوق صوت و دوربرد، محصول مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا است که برای محافظت از آسمان اروپا در کنار سامانه پاتریوت PAC-۳ (با بُرد متوسط) و IRIS-T (کوتاه بُرد) انتخاب شده است.

این مجله هفتگی یادآوری می‌کند که انتخاب این سامانه‌ها نارضایتی فرانسه و ایتالیا را که سیستم SAMP/T Mamba آنها کنار گذاشته شده است را به همراه داشت. پاریس حاکمیت بیشتر اروپا را در اجرای این راهبرد خواستار شده است.

کد خبر 781235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha