چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

دهم نوامبر فیلم‌هایی از چند کارگردان و بازیگر برجسته برای اولین‌بار روی پرده سینماهای جهان خواهد آمد؛ از جمله تازه‌ترین فیلم رایدلی اسکات، که اگر فیلم ماقبل آخر او - «ملکوت آسمان» - را ندیده باشید، «گلادیاتور»ش را حتما دیده‌اید.

اتفاقا در این فیلم، بار دیگر راسل کرو بازیگر نقش اول گلادیاتور پا به عرصه می‌گذارد.

رایدلی اسکات از میدان‌های نبرد تاریخی امپراتوری رم و جنگ‌های صلیبی بیرون آمده، جلوه‌های ویژه را کنار گذاشته و به داستان جمع‌وجوری در مورد آدم‌های عادی دوران معاصر روی آورده است. در «یک سال خوب» مردی انگلیسی به نام ماکس اسکینر(راسل کرو) به فرانسه می‌رود تا مالک تاکستان کوچکی شود که از عموی مرحومش(آلبرت فینی) به او ارث رسیده است. تصمیم می‌گیرد حرفه اعصاب‌خردکن خود را برای مدتی کنار بگذارد و در همان تاکستان که یادآور خاطرات خوش دوران کودکی اوست اقامت کند اما سروکله دختری آمریکایی(ابی کورنیش) پیدا می‌شود که او هم ادعای مالکیت تاکستان را دارد.فیلمنامه این فیلم را مارک کلاین بر اساس رمانی از پیتر مایل نوشته است.

درجه‌بندی فیلم PG-13 است(افراد زیر 13 سال باید همراه با والدین خود به سینما بروند) و پخش آن را فوکس قرن بیستم برعهده دارد.

یک‌سال خوب- A good yera

در فیلم کمدی/ درام/ فانتزی/ رمانس مارک فاستر که بر مبنای فیلمنامه‌ای از زاک هلم ساخته شده، ویل فرل نقش یک ممیز اداره مالیات را بازی می‌کند که ناگهان متوجه می‌شود شخصیت یک داستان است. در واقع نویسنده‌ای به نام کارن ایفل(اما تامپسون) مشغول نوشتن رمانی است که شخصیت اول آن مردی منزوی به نام هارولد کریک است اما او نمی‌داند که واقعا چنین شخصیتی وجود دارد و کارمند اداره مالیات است. هارولد صدای خانم نویسنده را در گوش خود می‌شنود که شرح می‌دهد و بی‌قرار است در آینده چه کارهایی انجام دهد. این صدا درباره کل زندگی او، کارش و عشقش نظر می‌دهد اما کار وقتی خراب می‌شود که خانم نویسنده تصمیم می‌گیرد او را بکشد. در این فیلم علاوه بر ویل فرل و اما تامپسون، داستین هافمن، کوین لطیفه و مگی جیلنهال نیز حضور دارند.

نسخه‌برداری از بتهوون-Copying Beethoven
خانم آنی‌یژکا هولاند، کارگردان لهستانی فیلم‌هایی همچون «کسوف کامل»، «باغ مخفی» و «اروپا، اروپا» که جوایز متعددی از جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره کن دریافت کرده و چند بار کاندیدای جایزه اسکار شده، تازه‌ترین فیلم خود را با شرکت بازیگران هالیوودی در لوکشین‌های برلین و بوداپست ساخته است.


اد هریس نقش لودویگ وان بتهوون را در آخرین سال‌های زندگی او بازی می‌کند. این آهنگساز در سال 1824 عجله دارد که هر چه سریع‌تر آخرین اثر بزرگ خود(سمفونی شماره9) را تکمیل کند و باید چندین نسخه از نت‌های این سمفونی حجیم را به اعضای ارکستر برساند. دختر هنرجوی جوانی به نام آنا هولتز (دایان کروگر) برای کمک به او می‌آید. بتهوون در ابتدا نسبت به توانایی او شک دارد اما به‌تدریج به او متکی می‌شود و کار به جایی می‌رسد که هنرجوی جوان، خطاهای استاد را تصحیح می‌کند.

روزگار بی رحم-Harsh Times
نخستین تجربه کارگردانی دیوید آیر- یکی از فیلمنامه‌نویس‌های موفق هالیوود که دست کم سه فیلم پرفروش «روز کارآموزی»، «یو 571» و «سریع و خشمگین» را در کارنامه دارد- فیلمی است در ژانر اکشن/جنایی با شباهت‌هایی به «راننده تاکسی» که کریستین بیل(«بتمن آغاز می کند») و فردی رودریگز در آن بازی می‌کنند. در «روزگار بی‌رحم»، سربازی که از جنگ خلیج فارس به لس‌آنجلس بازگشته، قصد دارد به پلیس بپیوندد اما کاری را که می خواهد به دست نمی آورد و با دوست فقیر مکزیکی خود برای گذران زندگی به کارهای خلاف قانون دست می‌زند و درگیر مسائل گروه‌های تبهکار خیابانی می‌شود.
فیلم، محصول 2005 است و با یک سال تاخیر اکران می‌شود. زمان آن 2ساعت است و پخش فیلم توسط متروگلدوین‌‌مایر انجام می‌شود.

پوست خز؛ پرتره خیالی دایان آرباس
Fur: An Imaginary Portrait Of Diane Arbus
خاطره فیلم اسکاری «ساعت‌ها» و بازی درخشان نیکول کیدمن در یک نقش زندگینامه‌ای قرار است تکرار شود. در فیلم «پوست خز» به کارگردانی استیو شاینبرگ، خانم کیدمن نقش «دایان آرباس»(عکاس مشهور دهه‌1950 و از تاثیرگذارترین عکاسان قرن بیستم) را بازی می‌کند که در سن 48سالگی خودکشی کرد و این اقدام او در حالی که بسیار ثروتمند و موفق بود، به یک معمای مرموز تبدیل شد.
در فیلمنامه‌ای که ارین کریسدا ویلسون بر اساس رمانی از پاتریشیا بوسورث نوشته است، دایان آرباس که از خانواده‌ای متشخص و ثروتمند برخاسته، عاشق لایونل سوینی(رابرت داونی جونیور) می‌شود که استاد اوست و با کمک این مرد اسرارآمیز، وارد محافلی می‌شود که افراد عجیب و غریبی در آنها حضور دارند و این افراد، درهای شهرت و موفقیت را به روی او می‌گشایند.

کد خبر 7808

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز