معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب طرح جامع شهرک اعتمادیه تهران در منطقه شهریار خبر داد و گفت: به سرریز جمعیتی تهران در این شهرک پاسخ داده می شود.

شهريار

به گزارش همشهری آنلاین، خسرو دانشجو با اشاره به این‌که در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری طرح جامع شهرک اعتمادیه تهران در منطقه شهریار مصوب شد، اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به تصویب رسید و مقرر شده تا با سقف جمعیتی ۳۰ هزار نفر هم پاسخگوی نیاز مردم به مسکن باشد و هم سرریز جمعیتی تهران در این شهر پاسخ داده شود.

وی با بیان این‌که مکان پیشنهادی شهرک اعتمادیه در شهریار با مساحت ۳۴۲ هکتار و سقف جمعیت پذیری ۳۰ هزار نفر در افق جمعیتی ۱۴۱۵ احداث خواهد شد و نظام تراکمی این شهرک نیز ۴ طبقه تعیین شده است، افزود: تلاش کرده‌ایم با تغییر الگوی ساخت به ۴ طبقه، سطح را برای تامین زیرساخت ها اعم از فضای سبز، فضاهای فرهنگی و سایر موارد آزاد شود.

دانشجو یادآور شد: در تصویب این شهرک تاکید شده تا شبکه فاضلاب و سایر تاسیسات از جمله لوله کشی آب، و برق قبل از عملیات عمرانی واحدهای مسکونی در این شهرک تامین و احداث شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: الحاق ۱۵۵ هکتار اراضی پیشنهادی به شهر نیشابور برای اجرای قانون جهش تولید و طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفته است. مقرر شد تا این طرح یکبار دیگر به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری برگردانده شود تا مواردی که نگرانی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو ومحیط زیست و سایر دستگاه هاست به دقت کارشناسی شود و بعد از رفع موارد ابهامی دوباره برای جلسه بعدی شورای عالی برای اخذ تصمیم نهایی ارجاع شود.

دانشجو بیان کرد: به دلیل تراکم بالای نیشابور و تقاضای بالای مسکن و عدم توازن عرضه و تقاضا قیمت مسکن و زمین در نیشابور بالا رفته است. بنابراین در این خصوص تلاش خواهیم کرد تا با اتخاذ تصمیم‌های کارشناسی قیمت زمین و مسکن را برای متقاضیان مسکن در نیشابور متعادل کنیم.

کد خبر 780585
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • میرشجاع IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 0
    سلام امید که پیش بینی وضع اب و برق و گاز و تامین انجام شده باشد در ضمن بصورت ۴ طبقه سریال ۴۸ واحدی اجرا تا برای هر ۴۸ واحد یک آسانسور تامین شده و از طریق بالکنها رفت آمد مشترک انجام شود تا هزینه آسانسور کم شده و یک شوتینگ زباله در نظر بگیرید تا از طبقات زباله پرتاپ و رفت آمد زباله ای کم شود و شوتینگ در پایین به دوقسمت زباله خشک و قابل بازیافت و تر جدا شود تا هر کدام در قسمت خود پرتاب شده و برای پارکینگ و انباری در محوطه باز مکان در نظر گرفته شود تا طبقه هم کف نیز مسکونی شود با این روش حدود یک سوم هزینه ها کم خواهد شد
  • مجید IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    همین الان جاده اندیشه به تهران پاسخگوی جمعیت منطقه نیست و هر روز شاهد ترافیک وحشتناک این جاده هستیم. مسئولان فکری هم به فکر این جاده کنند بعد اینکه برق و آب این منطقه هم با وجود اینکه آب زیرزمینی در این منطقه وضعیت خوبی ندارد برای تامین آب و برق ۳۰ هزار جمعیت برنامه جدیدی باید داشت.
  • ناهید IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    فقط حرف میزنند بدون هییییچ عملکردی !! پرند و پردیس و ... کمال حسن وعده های پوچ وقت کشی میکنن و بودجه مبگیرن و خرابه تحویل میدن