بعد از انتشار تصاویر معلول آزاری در یک مرکز توانبخشی در بوشهر، معاون اول رئیس‌جمهور، به معاون فرهنگی و اجتماعی خود ماموریت داد تا به بوشهر سفر کند و ضمن بررسی وضعیت بوجود آمده، تصمیمات لازم را برای جبران اتفاقات رخ داده اتخاذ کند.

ضرب و جرح کودکان معلول در بوشهر

به گزارش همشهری آنلاین، انتشار تصاویر معلول آزاری در یک مرکز توانبخشی معلولان نیلوفران آبی بوشهر از مسائل ناراحت کننده ای بود که اخیرا در فضای مجازی و رسانه‌ها واکنش هایی را به دنبال داشت.

بر همین اساس معاون اول رئیس‌جمهور، به حامد ملک زاده معاون فرهنگی و اجتماعی خود ماموریت داد تا به بوشهر سفر کند و ضمن بررسی وضعیت بوجود آمده، تصمیمات لازم را برای جبران اتفاقات رخ داده اتخاد کرده و نیز عدم وقوع چنین حوادثی پیگیری کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور در پی این ماموریت با خانواده های معلولان و مددجویان مرکز نگهداری نیلوفران آبی بوشهر دیدار کرد.

وی در تشریح دیدار خود با خانواده های معلولان و مددجویان مرکز نگهداری نیلوفران آبی بوشهر گفت: در نشستی که با این خانواده ها انجام شد، بر پیگیری قطعی موضوع آزار جسمی کودکان معلول در این مرکز بویژه از طرف معاون اول رئیس‌جمهور تأکید شد که رضایت خانواده ها را به همراه داشت.

ملک زاده در گزارشی که از این سفر دو روزه منتشر کرد، به دیدار خود با مسئولین استان و بازدید از مرکز نیلوفران آبی و چهار مرکز مشابه اشاره کرد و افزود: در این سفر نشستی مشترک با جمعی از خانواده های مددجویان داشتم که نزدیک به ۳ ساعت طول کشید و بر پیگیری قطعی موضوع مخصوصا از طرف معاون اول رئیس‌جمهور و سعی در جبران اتفاقات رخ داده تأکید شد که رضایت خانواده ها را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه تنها نگرانی های خانواده‌های مددجویان، تعطیلی مرکز و پلمپ آن بود تصریح کرد: خانواده ها معتقد بودند که پلمپ مرکز نیلوفران آبی آنها را ناچار خواهد کرد که فرزندانشان را به مراکز نگهداری در شهرستان های دیگر منتقل کنند.

ملک زاده ادامه داد: از این رو مقرر شد به جای تعطیلی، تمامی فعالیت های مرکز به صورت موقت تا تعیین تکلیف وضعیت آن بر عهده اداره کل بهزیستی استان و تحت نظارت کارشناسان سازمان بهزیستی قرار گرفته و اکیپ پزشکی و روانپزشکی مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی استان، به صورت هفتگی از آنجا بازدید به عمل آورده و وضعیت بیماران را مورد رسیدگی قرار دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه هم اکنون مرکز با حضور کارشناسان، پرستاران، مادریاران و پدریاران بهزیستی و تحت نظارت در حال خدمت رسانی است تا خانواده ها دغدغه ای نداشته باشند، از سفر مجدد خود در ماه آینده و بررسی اجرای این تصمیمات و روند انجام کارها خبر داد.

کد خبر 780451
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha