عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه تهران گفت: اگر ضرورت داشته باشد همه اعضای شورا در محل حضور پیدا می کنیم تا هم جلوی ساخت و ساز را بگیریم و هم ساخت و ساز ناپایدار تخریب شود.

شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر بندی شربیانی در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همکاری و همدلی بالایی در مهار انفجار منزل مسکونی در محله جوانمرد قصاب وجود داشت، گفت: این همکاری باعث شد صحنه حادثه مدیریت شود و عضو شورا نیز در ساعات اولیه در محل حضور داشت و عملیات آواربرداری سازه ناایمن تا نیمه‌های شب با حضور شهردار منطقه ۲۰ انجام شد.

او افزود: رسانه ها به خوبی موضوع را منعکس کردند و گروه های جهادی نیز حضور خوبی در محل داشتند و اسکان ۱۳ خانواری که با مشکل برخورد کردند، به خوبی صورت گرفت.

این عضو شورای شهر همچنین از شهردار منطقه ۲۰ که جهادی تا آخرین لحظه آواربرداری حضور داشت تقدیر کرد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حتما روند جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز باید ادامه پیدا کند، گفت: توقف در این موضوع ممنوع است و همکاری پلیس در این زمینه ضروری است و نیروی انتظامی وظیفه دارد در کمال قدرت حضور پیدا کند که از ساخت و ساز غیرمجاز و ناپایدار و انسان کش جلوگیری شود.

او افزود: اگر در این ساختمان که با یک ضربه فروریخت، افراد ساکن می‌شدند فاجعه ای بزرگ رخ می داد؛ این تخریب به ضرر مافیایی است که از مردم پول می‌گیرند و خانه‌های ناپایدار به آنها می‌فروشند. شهرداری موظف است جلوی این اتفاق را بگیرد و شورا هم از این موضوع به شدت حمایت می کند و اگر ضرورت داشته باشد همه اعضای شورا در محل حضور پیدا می کنیم تا هم جلوی ساخت و ساز را بگیریم و هم ساخت و ساز ناپایدار تخریب شود.

چمران با بیان اینکه تخریب سوژه‌ای به دست افرادی داد که با تخریب یک سازه چند ساختمان دیگر نیز فرو ریخت، گفت: جنایت جایی بود که ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده اما شوخی‌ها و بهانه گیری‌ها و انتقام گیری‌هایی صورت گرفت که نباید کار صحیح قلمداد شود.

کد خبر 779912

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha