رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دیروز شاهد بودیم با حمله به یک بوستان، اصرار داشتند بوستان تخریب شود و با حضور نیروهای فراوان پلیس اقدام به تخریب کردند و وقتی نیروهای شهرداری برای مقابله آمدند، آنها را کنار زدند.

مهدی چمران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر، گفت: اگر ما این افراد را در مسیر نبینیم در کمپ‌ها آنها را زیارت می‌کنیم. در نقاط مختلف شهر جمع‌آوری معتادان متجاهر از سال‌های قبل آغاز شده و با افزایش جمع‌آوری، هنوز شاهد حضور آنها در سطح شهر هستیم.

او با بیان اینکه نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، بهزیستی، پلیس، قوه قضاییه و شهرداری باید کنار هم باشند، گفت: شهرداری ظرفیت پنج هزار نفر را ایجاد کرد و پلیس نیز ظرفیت خود را افزایش داد اما باز هم شاهد حضور معتادان در سطح شهر هستیم که عمدتا از سایر شهرستان‌ها هستند که برای کسب شغل به تهران می‌آیند.

چمران تاکید کرد: باید هماهنگی بین دستگاه‌ها در تهران و سایر شهرها شکل بگیرد؛ ما معتادان را جمع‌آوری و نگهداری می‌کنیم و آموزش هم می‌دهیم اما کاری پیدا نمی‌کنند که مشغول شوند. باید نسبت به این موضوع توجه جدی صورت بگیرد.

انتقاد از وضعیت مسافرکشی موتورسواران 

او با اشاره به نارضایتی مردم از تردد موتورسواران در سطح شهر، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات شاهد این هستیم که موتورسواران مسافرکشی می‌کنند و در خلاف مسیر حتی مبلغ بیشتری از مسافران می‌گیرند؛ پلیس باید در مورد موضوع فکر و برنامه‌ریزی کند و ما هم باید فکر کنیم.

علت حضور نداشتن ناظران نظام مهندسی در عملیات تخریب خلازیر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه استاندار باید صحبت خود را نسبت به اینکه در حادثه خلازیر از سوی شهرداری منطقه چشم‌پوشی صورت گرفته اثبات کند، گفت: ما نیز منتظریم ببینیم نتایج بررسی‌های کارشناسی چیست.

وی با اشاره به علت عدم حضور ناظرین نظام مهندسی در عملیات‌های تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد: آنقدر در این موارد قداره‌کشی می‌بینیم که کارشناس نظام مهندسی در زمان تخریب دعوت نمی‌شود.

نامه به رئیس قوه قضائیه برای جلوگیری از قطع درختان

چمران در رابطه با قطع درختان در روز گذشته نیز گفت: شاید این حادثه به بزرگی حادثه خلازیر نبود، اما در نوع خود بزرگ بود؛ گویا ما برای جان انسان ها ارزش قائل نیستیم. انسان بدون تنفس نمی‌تواند زندگی سالم داشته باشد و شاهد بودیم با حمله به یک بوستان، اصرار داشتند بوستان تخریب شود و با حضور نیروهای فراوان پلیس اقدام به تخریب کردند و وقتی نیروهای شهرداری برای مقابله آمدند، آنها را کنار زدند.

وی افزود: بنده می خواهم قدرت پول را یادآور شوم که متأسفانه در این اتفاق دیده شد؛ بنده دیروز به رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور نامه ارسال کردم که از قطع درختان جلوگیری شود البته نیمی از درختان قطع شده است. گفتند دوباره درخت بکاریم اما قطع یک درخت کهن و کاشت یک ترکه به جای آن، کار ملانصرالدینی است. نباید پافشاری فردی را داشته باشیم و به دنبال آن درختان قطع شوند. این اقدام لجبازی با مردم نیست بلکه لجبازی با خودشان است.

چمران گفت: فرض بر اینکه درختان را قطع کنند و ساختمانی بدمنظر نیز بسازند و سود آن به سازنده برسد، اما آسیب آن به مردم می رسد؛ امیدواریم چنین حوادثی را نداشته باشیم. البته موضوع را دنبال می کنیم و از نیروی انتظامی و قوه قضاییه می ‌واهیم که با چشم باز، مردم را نیز بنگرند و مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

کد خبر 779900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 30
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 2
    انشالله
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    بوستان میثاق را دریابید
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    نظام مهندسی خودش ساختمانهای خلازیر را تخریب کرد ،الان میگوید من آنجا نبودم،چقدر این نظام مهندسی وقیح است، وقتی ساختمانها از هم پنج در هزارم ارتفاع فاصله دارند هیچ راهی برای تخریب نیست جز اینکه تخریب یکی همه را خراب کند