پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تیم ملی فوتبال عربستان سعودی در ورزشگاه ملک فهد سه بر دو مقابل امارات به پیروزی رسید

به گزارش ایسنا، سعودی‌ها بار دیگر از شکست پیروزی ساختند و با کسب 6 امتیاز در چهار روز خود را مدعی جدی صعود مستقیم به جام جهانی می‌دانند.

ورزشگاه ملک فهد شب گذشته شاهد پیروزی سه بر دو تیم ملی فوتبال عربستان مقابل امارات در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در گروه دوم منطقه آسیا بود.

عربستان که از حمایت 80 هزار تماشاگر پر خروش برخوردار بود، از آغاز مسابقه برای کسب سه امتیاز این دیدار مقابل ضعیف ترین تیم گروه بی‌تابی نشان می‌داد. سعودی‌ها خیلی زود و با دومین حمله خود صاحب یک موقعیت به وسیله نایف هزازی مهاجم تند و تیز خود شدند که محمد صبح الدین داور مالزیایی با نشان دادن نقطه پنالتی شادی را به ورزشگاه آورد و عبدالعطیف هم در دقیقه‌ی سه اولین گل بازی را به ثمر رساند. در ادامه‌ی حملات سنگین میزبان، در دقیقه ی 14 دیرک دروازه‌ی امارات به لرزه درآمد. در دقایق پایانی نیمه‌ی اول، بازی به حالت متعادل درآمد و اماراتی‌ها از همین آرامش استفاده کردند و با ضربه سر محمد الشه‌ای در دقیقه‌ی 38 به گل رسیدند تا ورزشگاه ملک فهد غرق در سکوت شود.

در ادامه، در حالی که وقت‌های تلف شده‌ی نیمه‌ی اول آغاز شده بود، اسماعیل مطر ستاره‌ی اماراتی‌ها از اشتباه دروازه‌بان عربستان استفاده کرد و با شوتی استثنایی از فاصله 35 متری امارات را دو بر یک پیش انداخت تا عربستان با نتیجه‌ای غیر قابل باور به رختکن رود.

با شروع نیمه‌ی دوم فشار عربستان برای جبران مضاعف شد. پسیرو هم بار دیگر با تعویض‌های خود چاره‌ساز شد و در دقیقه‌ی 70 فشار زیاد تیم میزبان باعث شد تا فارس جمعه مدافع امارات به اشتباه دروازه‌ی تیم خود را باز کند و حساب کار دو بر دو شود.

عربستان در دقایق پایانی بازی همچنان به حملات خود ادامه می‌داد که در دقیقه‌ی 83 نایف هزازی روی خروج اشتباه دروازه‌بان امارات با ضربه‌ی سر دیدنی خود پیروزی را در آخرین دقایق برای تیمش به ارمغان آورد تا عربستان برنده‌ی دربی خلیج فارس شود.

عربستان با دو بردی که در فاصله‌ی چهار روز مقابل ایران و امارات به دست آورد با 10 امتیاز از شش بازی در همسایگی کره شمالی در رده سوم قرار گرفت. کره‌شمالی هم صاحب 10 امتیاز از شش بازی است. اما کره جنوبی با یک بازی کمتر با 11 امتیاز صدرنسین گروه است و ایران با شش امتیاز از پنج بازی چهارم است. امارات ضعیف ترین تیم گروه با یک امتیاز از شش بازی در انتهای جدول است که آن یک امتیاز را از ایران گرفته است.

با این نتایج، کار برای ایران حتی برای سوم شدن در گروه و راه‌یابی به مرحله‌ی پلی آف دشوار شده و باید دو مسابقه‌ی آینده مقابل کره شمالی و امارات را با پیروزی پشت سر بگذارد تا صاحب شانس شود

کد خبر 77972

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز