معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور در مطلبی نوشت: تا زمان انتقال کامل پول‌ها، زندانیان مدنظر آمریکا همچنان در ایران باقی می‌مانند.

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رییس‌ جمهور

به گزارش همشهری آنلاین، محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور در حساب کاربری فضای مجازی خود نوشت: بعد از آزاد شدن پول های ایران در عراق، فرایند آزادسازی کل دارایی‌های ایران در کره جنوبی نیز آغاز شده است. تا زمان انتقال کامل پولها، زندانیان مدنظر آمریکا همچنان در ایران باقی می‌مانند.

روزنامه نیویورک‌تایمز پیش از این گزارش داد که پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانیانی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته شده‌اند، از زندان آزاد خواهند شد. این روزنامه همچنین مدعی شد حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران نیز آزاد خواهند شد. 

منابع آگاه هم در این ارتباط به خبرگزاری فارس گفتند منابع ایران در حال انتقال به حساب‌هایی در قطر است و در خصوص تبدیل آن از واحد «وون» (پول کره جنوبی) به یورو توافق صورت گرفته است. 

این منابع همچنین تصریح کرده‌اند خروج زندانیان آمریکایی بعد از انتقال قطعی منابع ارزی به حسابی در بانک مرکزی قطر صورت خواهد گرفت. در این توافق همچنین مقرر شده تعدادی از زندانیان ایرانی در آمریکا هم آزاد می‌شوند.

کد خبر 779445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • ناشناس IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    6 1
    فردا از فلسطین و لبنان و سوریه با چمدون میان ... حالا مردم ایران خونه ندارن توش زندگی کنن و آواره بدبخت هستن فدای سرتون ،مردم بدبخت یه دکتر نمیتونن برن خودشونو درمان کنن ،یا سالهاست بعضی ها گوشت نخوردن ،ما ده شصت یا هنوز ازدواج نکردیم یعنی نمی‌تونیم از بی پولی ،بدو بدو ببینم چیکار می‌کنی .
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
      0 0
      لبنانی ها و فلسطینی ها بخورند بهتر از این هست که کره ای ها این پولها بخورند
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    5 2
    آزاد شدن این پول هیچ سودی برای ملت ایران نداره متاسفانه تبریک به مردم یمن سوریه لبنان فلسطین
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    9 1
    اولا اسمش‌ازادسازی نیست و جابجاییه دوما از جابجایی های قبلی چه خیری دیدیم؟ مثلا بعد از جابحایی پولهای بلوکه شده در عراق قیمت دلار به ۱۰ تومن رسید؟ سوما مشخصه کی سر کیو شیره مالیده.
  • هموطن NL ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    5 1
    تا آنجا که حافظه من یاری می کند، در این چند سال مرتب صحبت از ۷ میلیارد دلار بدهی کره جنوبی به ایران بود، چی شده حالا این مبلغ شده ۶ میلیارد دلار؟!!!!
  • جمیله خاتون عسکری IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    ازمسئولین مملکت تقاضادارم هرچه میتوانند افراددرجهبالای دولت آمریکا را تحت هربهانهای در ایران زندانکنند تا پولهای بلوکه مان آزاد شود هر کشوری که ادا درآورد برای نپرداختن پولهایمان بلافاصله دولتمردان یاافراد سیاسی آنهارا در ایران زندانکنند.والسّلام.