مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: با پیگیری های انجام شده اکنون نیازی به فرم جیم سبز برای دریافت زمین در بوموسی وجود ندارد و همه ایرانیان می توانند در بوموسی در صورت داشتن دیگر شرایط خانه دار شوند.

بوموسی

به گزارش همشهری آنلاین  ماجرای نیاز نداشتن به فرم جیم سبز برای دریافت زمین و خانه دار شدن در بوموسی طی روزهای اخیر سر و صدای زیادی در رسانه ها به پا کرده است.

«عباس کمالی»، مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان هم در این زمینه اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر نام‌نویسی متقاضیان مسکن ملی برای همه شهروندان ایرانی سرپرست خانوار یا واجد شرایط در بوموسی آزاد است و متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن درخواست خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اهمیت جزایر خلیج فارس برای کشور افزود: یکی از کارهای مهم صورت گرفته به منظور تشویق برای مهاجرت به این جزیره وعمرانی‌سازی جزایر خلیج‌فارس، حذف شرط فرم «ج» در طرح ملی مسکن برای جزیره بوموسی است.

وی افزود: متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. ۴۲ هکتار زمین در جزیره ابوموسی برای واگذاری به شهروندان در نظر گرفته شده و قرار است به هر متقاضی زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع اختصاص پیدا کند. ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون روی سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، در استان‌های البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، مازندران و هرمزگان انجام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان توضیح داد: فرم «ج» به معنای آن است که در صورت استعلام دولت، فرد متقاضی تسهیلات مسکن دولتی و افراد تحت تکفل او 5 سال گذشته، زمین یا ملکی به نام نداشته باشند. فرم «ج» یکی از شروط واگذاری زمین، مسکن یا تسهیلات دولتی در بخش مسکن به‌حساب می‌آید و اگر کسی از چنین امکاناتی استفاده کرده باشد، دیگر نمی‌تواند از آنها بهره‌مند شود.

وی خاطر نشان کرد: فرم «ج» متقاضیان واگذاری زمین رایگان در بوموسی حتی در صورتی که موفق به ساخت و تکمیل واحد شده و در اصطلاح صاحبخانه به‌حساب بیایند سبز خواهد ماند تا آنها بتوانند همچنان در سایر شهرستان‌ها از مزایای زمین دولتی و تسهیلات مسکن استفاده کنند. متقاضیان واگذاری زمین رایگان در بوموسی همچنین از شرط احراز سکونت نیز معاف خواهند بود.

کد خبر 779334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • پروانه IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 1
    من سرپرست خانواده هستم شوهرم به خاطرخ کرونا فوت کرده
  • معصومعلی امانی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 1
    من ابو موس را دوست دارم می خواهم آنجا زندگی کنم