رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای سه طرح سراسری برای برخورد با خودروهای شوتی، احتکار کالاهای اساسی و قاچاق دام خبر داد و گفت که در جریان این طرح‌ها ۲۱۸۶ تن دستگیر شدند.

قاچاق کالا

به گزارش  همشهری آنلاین، سردار حسین رحیمی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی در راستای تحقق شعار سال و برخورد با مجرمان و مفسدان اقتصادی همواره اجرای ماموریت‌ها و طرح‌های مختلفی را برعهده دارد، گفت: در همین راستا نیز در روزهای اخیر سه طرح سراسری برای برخورد با مجرمان اقتصادی به مرحله اجرا درآمد. یکی از این طرح‌ها اجرای طرح سراسری جمع‌آوری و توقیف خودروهای شوتی بود که در جریان آن ۱۰۲۲ دستگاه انواع خودروی شوتی توقیف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه این ششمین مرحله از طرح سراسری مبارزه قاچاق کالا و ارز با اولویت جمع‌آوری و توقیف خودروهای شوتی بود، گفت:‌ خودروهای شوتی علاوه بر اینکه در حوزه قاچاق مشکلاتی را برای کشور به همراه دارند در حوزه ترافیکی نیز مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند و با اقدامات مجرمانه‌شان جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند. به همین دلیل نیز این طرح با محوریت پلیس‌های امنیت اقتصادی سراسر کشور در مبادی ورودی و خروجی، محل های دپو، محورهای مواصلاتی و ... به مدت ۷۲ ساعت به مرحله اجرا در آمد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح از ظرفیت رده‌های انتظامی و مرزبانی بهره‌گیری و استفاده شد، افزود: دراجرای این طرح در مجموع ۸۲۸ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق ممنوعه، مجاز، مشروط، سوخت، دخانی، گمرکی و...  کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به توقیف ۱۰۲۲ دستگاه انواع خودروی شوتی، خاطرنشان کرد: در این طرح هزار ۶۴۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم تحویل مرجع قضایی شدند.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای طرح سراسری تشدید مبارزه با قاچاق کالای اساسی و دام زنده در کشور ، عنوان داشت: این طرح با محوریت پلیس های امنیت اقتصادی سراسر کشور و با استفاده از ظرفیت رده های انتظامی و مرزبانی به مدت ۷۲ ساعت به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: دراجرای این طرح انواع و اقسام کالای اساسی قاچاق به ارزش تقریبی ۸۸۹ میلیارد تومان کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به توقیف ۳۰۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل کالای قاچاق ، اظهارداشت: در این طرح ۴۱۳ قاچاقچی دام و دیگر کالای اساسی شناسایی و دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

سردار رحیمی عنوان داشت: در اجرای این طرح استان های تهران بزرگ، البرز و هرمزگان به ترتیب بیشترین درصد کشفیات را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر 778387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha