یک متخصص در بررسی‌های خود متوجه بدترین مکان در خانه برای قرار دادن روتر شد. او در بررسی‌های خود ضمن اشاره به دلایل اختلال در سیگنال‌های روتر به بهترین مکان برای قرار دادن این دستگاه نیز اشاره کرده است.

روتر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، قرار دادن دستگاه در این مکان می تواند سرعت اینترنت شما را کاهش دهد، بنابراین ارزش بررسی دارد. یک کارشناس اینترنت از «ویرجین مدیا» در این باره گفت:این فقط وسایل برقی نیستند که با سیگنال «وای فای» شما تداخل می‌کنند، فلزات نیز می‌تواند اتصال شما را خراب کند.

به گفته این کارشناس، در اغلب آشپزخانه‌های منازل، وسایل فلزی سنگین  مانند فر، یخچال و ماشین لباسشویی و همچنین وسایل برقی منتشر کننده سیگنال مانند مایکروویو وجود دارد که آن‌ها را به محیطی نامناسب برای روتر شما تبدیل می‌کند. بنابراین اگر روتر «وای فای» خود را در آشپزخانه دارید، ممکن است بخواهید آن را جابجا کنید. هر وسیله آشپزخانه‌ای که حاوی فلز باشد، از جمله یخچال و مایکروویو، برای سیگنال «وای فای» مضر استبه این دلیل اکه روترها امواج رادیویی الکترومغناطیسی ساطع می کنند.

مواد فلزی می ‌وانند این امواج رادیویی را جذب کنند و این باعث کاهش سیگنال وای فای و سرعت شما می‌شود. مایکروویوها به دلیل اینکه حاوی فلز هستند و تشعشعات رقیب از خود ساطع می کنند، دردسر مضاعف دارند. دستگاه‌هایی نظیر مایکروویو می‌توانند تشعشعات الکترومغناطیسی را منتشر کنند که می تواند با سیگنال‌های روتر شما تداخل ایجاد کند.

این تشعشعات برای شما مضر نیست اما برای اتصال «وای فای» شما مضر است. حمام نیز مکان دیگری است که بهتر است از قرار دادن روتر در آن اجتناب شود. به دلیل مقدار آب و رطوبتی که  در حمام وجود دارد احتمال دارد روتر شما خراب شود.  در حمام نیز مقادیری فلز یافت می‌شود که می‌توان در مختل کردن سیگنال‌های روتر موثر باشد. در آنجا مقداری فلز در لوله‌ها و در وان یا دوش پیدا خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

به طور کلی، بهترین مکان برای قرار دادن روتر وای فای، جایی در مرکز خانه است. سعی کنید آن را روی زمین قرار ندهید و از موانع دور نگه دارید.
 

کد خبر 778321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha