iهمشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در کاراکاس بسر می‌برد، با رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه و جهان گفتگو کرد

وزیر خارجه ایران از برزیل به ونزوئلا رفته است. [فصل جدید مناسبات تهران - برازیلیا آغاز شده است] به گزارش واحد مرکزی خبر از کاراکاس؛ منوچهر متکی با اشاره به سطح مناسب روابط دو کشور گفت:

ایران و ونزوئلا بعد از 10 سال تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های لازم، امروز نیازمند طراحی نقشه راه ده ساله روابط هستند تا قطار مسیر همکاری‌های دو جانبه به سرعت لازم برای رسیدن به مقاصد تعریف شده، برسد.

متکی گفت: در 10 سال گذشته روابط دو جانبه را طوری مدیریت کرده‌ایم که منافع مشترک متقابل تامین شود.

وی همچنین تصریح کرد روابط ایران و ونزوئلا همه جانبه است و به همین دلیل هیچ محدودیتی در گسترش و تعمیق روابط وجود ندارد.

رئیس جمهور ونزوئلا هم ایران را کشوری بسیار بزرگ و قدرتمند دانست و گفت: ایران با وحدت بین دولت و ملت خود توانسته است جهش همه جانبه و پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

هوگو چاوز گفت: ایران و ونزوئلا در اوضاع کنونی که جهان با بحران مواجه است می‌توانند با ابتکار عمل این تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

وی همچنین تصریح کرد ما می‌توانیم دو منطقه اکو و آلبا را با طراحی اقتصاد بومی و ایجاد سازو کاری نوین در همکاری‌های اقتصادی به سمت تامین منافع ملی کشورهای عضو منطقه اکو و آلبا هدایت کنیم.

چاوز گفت: تجارت بین ما، براساس پول جدید و استفاده از روش تهاتری، رویکرد مناسبی است که به ما در این شرایط کمک مفیدی خواهد کرد.

کد خبر 77779

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز