وزیر امور خارجه در بدو ورود به پاکستان با بیان اینکه فصل جدیدی در روابط ایران و پاکستان آغاز شده، گفت: در این سفر درباره زمان سفر رئیسی به اسلام‌آباد گفت‌وگو و توافق خواهیم کرد.

امیر عبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه در رأس هیأتی وارد اسلام آباد شد، در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر گفت: این سفر به دعوت آقای بوتو انجام شده است.

وی افزود: از ۲ روز پیش تیم‌های اقتصادی دو کشور مذاکرات خود را در اسلام آباد شروع کردند. ما در دیدارهایی که با وزیر خارجه و مقامات ارشد پاکستان خواهیم داشت در خصوص موضوعات سیاسی، اقتصادی و مرزی و گردشگری گفت‌وگو خواهیم کرد.

 امیرعبداللهیان همچنین قرار است علاوه بر اسلام‌آباد به کراچی نیز سفر کند.

این نخستین سفر دوجانبه رئیس دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم به پاکستان است. البته امیرعبداللهیان آذر ۱۴۰۰ و برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع افغانستان به اسلام‌آباد سفر و در حاشیه این نشست با برخی مقامات پاکستان از جمله عمران خان نخست‌وزیر پیشین این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

رئیس دستگاه دیپلماسی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: فکر می‌کنم با توجه به تنوع موضوعاتی که در روابط دو کشور وجود دارد و مشترکات فراوانی که بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان وجود دارد،  فصل جدیدی از مناسبات دو کشور در دولت جدید آقای رئیسی و نخست‌وزیر پاکستان در پی دیدار اخیرشان در منطقه پیشین - مند پایه گذاری کردند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: بنا به دعوت مقامات عالی پاکستان و در جریان این سفر درباره زمان سفر آقای رئیسی به پاکستان در آینده گفت‌وگو و توافق خواهیم کرد.

روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شاهد افتتاح پست و خط جدید تبادل انرژی برق بین ایران و پاکستان (پلان به جیوانی) با حضور آیت‌الله رئیسی و شهباز شریف بودیم. رئیسی همچنین در سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در منطقه مرزی پیشین-مند اقدام به افتتاح بازارچه مرزی ایران و پاکستان کرد. وی در دیدار «شهباز شریف» با اشاره به اراده دولت جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با همسایگان، بر ضرورت گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و ساخت هفت بازارچه مرزی و تبادل برق بین ایران و پاکستان را جلوه دیگری از همکاری‌های خوب و زمینه‌ساز تحکیم روابط دو کشور خواند و گفت: ظرفیت‌های خوبی برای تبادل انرژی بین ایران و پاکستان وجود دارد.

کد خبر 777656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha