همشهری‌آنلاین: حداکثر مبلغ کارمزد برای خرید کالا و خدمات با کارت‌های بانکی هزار وپانصد تومان است

بانک مرکزی از فروشندگان خواست از پرداخت هرگونه وجهی بیش از این میزان خودداری کنند.
 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر مهران شریفی مدیراداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی  با تاکید براینکه برای خرید با کارت بانکی هیچ وجهی ازدارنده کارت یاخریدار دریافت نمی‌شود تصریح کرد: بانک‌های نصب کننده دستگاههای کارتخوان یا پایانه های فروش موظفند براساس تعرفه و درمحدوده ای که بانک مرکزی تعیین وبه انها ابلاغ کرده است عمل کنند.

مدیر اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی نرخ کارمزد استفاده از کارتهای بانکی را برای پرداختها میان فروشندگان و بانک نصب کننده کارتخوان توافقی اعلام وتصریح کرد : کارمزد تعیین شده نیم درصد مبلغ خرید است و حد اکثر کارمزدی که بانکهای نصب کننده کارتخوان مجازند از صاحبان مراکزی که این دستگاهها را نصب کرده اند دریافت کنند هزار و پانصد تومان است که انهم برای خرید بیش از ششصد هزار تومان در نظر گرفته شده است .

شریفی بابیان اینکه مبلغ دریافت کارمزد در محدوده تعیین شده بانک مرکزی میان بانک نصب کننده دستگاه کارتخوان و فروشندگان یا عرضه کنندگان خدمات توافقی است گفت : متقاضیان می توانند دستگاه بانکی را که کارمزد کمتری از انها دریافت می کند نصب کنند .
وی گفت : تاکنون بیش از 713 هزار دستگاه کارتخوان ( p.o.s ) در فروشگاهها / مراکزخرید / بیمارستانها و مغازه ها نصب شده است و دارندگان بیش از 56 میلیون کارت بانکهای دولتی و خصوصی می توانند بدون توجه به اینکه کارتخوان مربوط به کدام بانک است باکارتهای خود مبالغ خرید کالا یا خدمت را پرداخت کنند.

مدیر شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی یا شتاب بااشاره به ارایه رسید پس ازخرید با دستگاه کارتخوان به شهروندان درباره دقت عمل این دستگاهها و بازگشت مبلغ در صورت بروز هر نوع اختلاف حساب احتمالی اطمینان داد.

شریفی همچنین ازدارندگان کارتهای بانکی خواست رمز کارت خود را حفظ کنند وهنگام خرید باکارت / خود رمز کارت را وارد دستگاه کنند

کد خبر 77701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز