قطار تخریب دولت، به یک ایستگاه تازه رسید؛ ایستگاه تمسخر. لکوموتیو این قطار، کارنامه تقریباً هیچ مدعیان است.

روحانی

به گزارش همشهری آنلاین، ایران نوشت: حامیان دولت سابق، که خود زمانی از بی‌دستاوردی دولت سابق می‌گفتند و حتی گلایه می‌کردند که چرا عضو حزب ما، در مقام معاون اول، حتی اختیار تغییر منشی خودش را هم ندارد، به جای نگاه به عقب و مرور کارنامه شکست‌خورده خود، باز هم راه فرار به جلو را انتخاب کرده‌اند؛ تمسخر دولت!

سوخت تازه لکوموتیو تخریب دولت، از تعبیر واژگون اظهارات صادقانه سخنگوی دولت گرفته شد.

علی بهادری جهرمی، چند شب پیش در مراسم عزاداری هیأت یکی از کوره‌های آجرپزی حاشیه تهران، در واکنش به دغدغه‌های حاضران، گوشه‌ای از گفت‌وگوهای معمول هیأت دولت را بیان کرد.

سخنگوی دولت گفت: «وقتی کالایی که مورد نیاز مردم است گران می‌شود، آقای رئیسی از وزیر یا مدیر مربوطه سؤال می‌پرسد چطور توانستی شب را به‌راحتی بخوابی؟ من نتوانستم.»

بهادری جهرمی حرف‌های دیگری هم در این هیأت زد، و مسائل دیگری از نوع نگاه دولت برای حل مسائل کشور را هم گفت، اما آن لکوموتیو، به یک سوخت احتیاج داشت. پس جریان تحریف و تخریب، همه دیگر نکات و اظهارات را به کناری نهاد، همین یک جمله را برجسته کرد (یا به قول خودشان بولد کرد) و از آن قصه‌های تخریبی ساخت. اوج این قصه تخریبی، در تیتر یک روزنامه دیده شد، به گونه‌ای از یک جمله، توانستند بیش از هزار کلمه، تحلیل! استخراج کنند.

آنچه مایه تعجب و چه بسا تأسف است، این واقعیت است که نه‌تنها اظهارات سخنگوی دولت صادقانه بوده است، بلکه وی از یک گفت‌وگوی صادقانه و واقعی در درون دولت خبر داده است. به عبارت دیگر، این یک دیالوگ یا گفت‌وگوی واقعی درون دولت است که طی آن، رئیس دولت، از کنار افزایش قیمت‌ها و نوسانات قیمتی بی‌تفاوت نمی‌گذرد و به جدی‌ترین، صریح‌ترین و درعین حال ملموس‌ترین شیوه ممکن، مسئول یا وزیر مربوطه را خطاب قرار می‌دهد. اما مخالفان دولت، به جای ارج نهادن به این دیالوگ صادقانه و تأکید بر اینکه رئیس دولت، از کنار هیچ مسأله‌ای بی‌تفاوت نمی‌گذرد، یا وزرای خود را در حضور دیگران، به جدی‌ترین و صریح‌ترین شیوه مورد سؤال قرار می‌دهد، نگاهی واژگون پیشه کرده و ماهی سیاست خود را صید کردند.

این نگاه واژگون از سوی رسانه‌هایی دنبال شده است که خود، در 8 سال پیش از آن، صداقت را گمشده دولت می‌دانستند؛ دولتی که حتی میان رئیس دفتر رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور، رقابت و دودستگی و چشم و هم‌چشمی وجود داشت یا میانگین سنی وزرای آن، پیرترین و خسته‌ترین دولت پس از انقلاب را تشکیل می‌داد. و این، غیر از این مسأله است که رئیس دولت وقت، حتی مدعی نظرسنجی‌های چشمی، آن هم از ماشین‌های ضدگلوله بود!

پاسخ دولت اما به این رفتارهای خارج از عرف که حتی اصول رقابت سیاسی را هم زیر سؤال می‌برد، ادامه کار جهادی است، تاجائیکه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در واکنش به این فرایند با اشاره به اینکه روایتی از دلسوزی رئیس‌جمهور نسبت به مشکلات به ارث رسیده و نحوه مطالبه امور از وزرا، به مذاق رسانه‌های لندنی و اشخاص همسو با دروغ‌پردازی آنها خوش نیامد و بازهم موجب عصبانیت آنها شد، تأکید کرد: «دولت مردمی فارغ از این حواشی، با اتکا به مردم و همت جوانان از شهریور ۱۴۰۰ پیگیر حل بحران‌های گذشته است. با جایگزین شدن مدیریت جهادی و تلاش شبانه‌روزی به‌جای مدیریت خسته و دولت بی‌تفاوتی که تبلور ادب آن تا امروز هم در رسانه‌های حامی آن دیده می‌شود، قطعاً مشکلات ناشی از نزدیک ‌یک‌دهه معطل نگه داشتن کشور حل خواهد شد، ان‌شاءالله.»

کد خبر 776729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 37
  • مهدی IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    64 2
    خواهشا کم شعار بدین
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    52 1
    منم حس میکنم رئیسی دلش میخواد تغییر مثبتی تو معیشت مردم ایجاد کنه ولی متاسفانه از عهده و تواناییش خارجه! گوشت بالای 500 مرغ بالای 100 گواه این مسالس. بدترین تورم مربوط به این دولته.
    • جواد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      43 1
      تو مناظره بهشون گفتن که اداره کشور مثل اداره دادگاه و پادگان نیست ولی عطش خدمت داشتن ، اون از مجلس منفعل اینم از دولت ناتوان ...
  • غلامعلی حلواساز IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    34 0
    آقای رئیسی بایدبه معیشت کارگران توجه کنند کارگر دغدغه دارد بازنشسته همینطور باید حقوق را افزایش دهد
  • GB ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    51 1
    نخوابیدن رئیس جمهور ناشی از ناتوانی شدید دولت وی در اداره کشور است و داستان سرائی سخنگوی آن عوام فریبی است.
  • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    49 0
    این سخن همشهری چه به حق باشد چه ناحق ..در اصل موضوع هیچ تغییر حاصل نمیکند و آن اینکه رییس جمهور در حل مشکلات اقتصادی ناتوان است افزایش قیمت چنان فشاری بر گرده ملت آورده که تجزیه و تحلیل شما و نطق بهادری را کار ندارند ..البته باز خدا پدر روحانی را بیامرزه ...
  • هادی IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    39 0
    بخاطر تصمیم غلط دولت و مجلس در حذف ارز 4200 تومانی تمام مشگلات و بدبختی اکثریت مردم غیر خودی شروع شد
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    46 1
    صداقت یعنی مرغ کیلویی چنده آقای مدعی صداقت
  • مهدی IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    45 0
    حالا یا خوابید یا نخوابید...اما چه دردی را دوا کرد چیزی که گران شد ..دیگه شد..دو روز بعد ریسی هم بی خیالش میشه...
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    45 0
    توجیه نکن لطفا ناکارامدی دولت را
  • ناشناس IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    41 1
    هاهاهاهاهاها نخوابیدن ریئس جمهور چه دردی از مردم دوا میکنه؟نخوابیدی وضع اینه اگه میخوابیدی چی میشد؟هاهاهاهاهاه
  • محمد IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    27 1
    اخلاق به چه روزی رسیده؟ چطور آسمان و ریسمان می کنید؟ من طرفدار رئیسی بوده و هستم ولی از کسانی که اینگونه عمل می کنند دلخوش نیستم
  • ایرانی IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    34 0
    این نخوابیدنها بایستی یک نتیجه مثبت برای جامعه داشته باشد. گوشت ومرغ و... افزایش قیمت سرسام اور داشته چه فکر وتدبیری برای رفع مشکل اندیشده شد جز حرف و شعار ووعده های بی سر انجام.
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    39 0
    دوصد گفته چون نیم کردارنیست.ما که از 1400به بعد جز افزایش افسار گسیخته قیمتها چیزی ندیدیم.
  • مردم IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    36 2
    میشه به دولت بگید بروند بخوابند. یه کم اوضاع آرومتر بشه؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    33 4
    دلم برای آقای روحانی تنگ شده،قدرش روندونستیم
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    35 1
    وقتی چیزی گران می شود به خواب رفتن و خوابش نبردن سودی به حال این مردم بدبخت و بیچاره ندارد . این حرف ها نوعی نمک به زخم پاشیدن است
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    29 3
    نه رئیسی و نه روحانی به درد ریاست جمهوری کشور نمی خورند
  • احمد IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    31 2
    باید دولت روحانی رو سرمه کنیم بزاریم رو چشممون ... شما اثر گرانی ها رو حتی در نذری محرم ندیدید که مردم شربت رو هم با بدبختی جور کردند چه برسد به غذا ... مرغ شده 100 هزار گو شت شده 500 ؟
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    35 0
    عملکرد دولت روحانی اگر هیچ بود، عملکرد رئیسی منفی است. دولت روحانی بسیار ناکارآمد بود و قرار بود دولت انقلابی رئیسی با اقدامات مجدانه و انقلابی جبران مافات نماید که ننمود
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    36 0
    مستاجران له شدندکجایی رییس جمهور
  • من IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    39 0
    الان تو مشهد نونو 40 درصد گرون کردن در حالی که چند ماه پیش رئیسی می گفت مایحتاج اصلی مردم گرون نمی شه بعد شب خوابش نمی بره ؟
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    26 0
    نتیجه چی هست قیمت ها از افزایش افتاد مردم تورم را با گوشت و استخوان درک میکنند شعار کافی نیست دولت باید در جهت رفاه حال مردم کاری بکند
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    29 1
    آقای رییسی هم توی ماشین ضد گلوله جابجا بشود ولی عوضش این تورم گرانی نرخ قیمتها را برگرداند به زمان همان روحانی
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    34 1
    گیرم همه درست و این فرمایشات از صداقت است و.... ولی صداقت برای مردم نان و آّب نمی شود . در کنار صداقت بسیاری چیزهای دیگر از قبیل دانش ؛ تخصص ؛ تدبیر ؛ سیاست و... لازم است . همه این موارد نمودش در زندگی مردم ؛ در سفره مردم ؛ در تحصیا و یک کلام رفاه دیده می شود . فلاکت . فقر بی داد می کند ؛ مردم هزاران گرفتاری دارند ؛ دخل و خرج با هم متناسب نیست . وای به روزی که یکی از اعضای خانواده بیمارستانی شود ؛ گذشته از بیمار شدن عزیز خانواده که درد بزرگی است درد بزرگتر هزینه درمان و بیمارستان است . آِا این مشکلات با صداقت قابل رفع است ؟!
  • ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    34 2
    چهارمین کشور ثروتمند جهانیم ها ...
  • محمد IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    9 4
    دولتهای قبلی مثل احمدی نژاد و روحانی و خاتمی فقط تمام تلاششان برای به کارگیری افرادی بود که در حوزه های انتخاباتی آنها کاری کرده بودند مگر نه الان به گذشته نگاه میکنی یک تصویر می بینیم آن هم بی درایتی که نتیجه آن شده این وضعیت نه اینکه ناشکر باشیم اما وضع میتوانست بهتر از این باشد
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    32 2
    ماکه از رییسی هم چیزی ندیدیم اوضاع مان بدتر شده چه امیدهایی که از دولت انقلابی داشتیم همه بر باد رفت