شاهرخ بیانی پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد، اگر در بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۱۹۹۱ اخراج نمی‌شد، استقلال می‌توانست به فاصله یک سال دو بار قهرمان آسیا شود و ستاره سوم هم بگیرد.

شاهرخ بياني

بیانی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به سالگرد قهرمانی استقلال در آسیا که خود او هم در آن تیم بازی می‌کرد، گفت: «قهرمانی سال ۹۰ وقتی به دست آمد که اکثر بازیکنانش چندین سال بود که در استقلال در کنار هم بازی کرده بودند و اینطور نبود که سال اولشان باشد کنار هم هستند. یکسری بازیکنان از قبل انقلاب در استقلال بودند، یکسری بازیکنان هم از تیم‌های پایه آمده بودند. آدم حساب می‌کند ما آن سال قهرمان آسیا شدیم، اکثر بازیکنان بالای ۵-۶ سال کنار هم بازی می‌کردند. یعنی منصورخان پورحیدری به عنوان سرمبری آن تیم خیلی قشنگ از مهره‌هایش استفاده می‌کرد.»

وی افزود: «نکته دیگر اینکه ما در همان موقع نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ بازی بود که نباخته بودیم. دقیق یادم نیست، ولی بین ۶۰ تا ۷۰ بازی نباخته بودیم. تیم‌مان به خوبی شکل گرفته بود. ارنج مشخص بود و منصورخان راحت روی نیمکت تیم را هدایت می‌کرد. اینطور نبود که مثل الان تغییرات در تیم زیاد باشد و هر سال بازیکنان زیادی جا به جا شوند. یعنی اگر بازیکنی به استقلال می‌آمد تا سال‌ها و زمانی که از فوتبال خداحافظی کند در استقلال می‌ماند. هر کسی به استقلال می‌آمد، انگار به تیم ملی آمده بود. اکثر بازیکنان تیم ملی را هم بازیکنان استقلال و پرسپولیس تشکیل می‌دادند.»

این پیشکسوت باشگاه استقلال تاکید کرد: «سال ۹۰ قهرمان شدیم و سال ۹۱ نایب قهرمان و اینها به راحتی به دست نیامد. آن موقع عشق به هواداران و عشق به پیراهن خیلی ارزش داشت. کانون هواداران هم نبود در استقلال و یک سهراب بوقی و حسن تارزان بودند و در پرسپولیس هم ممد بوقید. یعنی با ۲-۳ نفر استادیوم را می‌چرخانند. همه این موارد در سال ۹۰ میلادی اثر گذاشت و قهرمان آسیا شدیم در سال ۹۱ هم نایب قهرمان شدیم و اگر من در بازی نیمه نهایی اخراج نمی‌شدم، می‌توانستیم قهرمان شویم و ستاره سوم را بگیریم.»

بیانی افزود: «متاسفانه من در بازی نیمه‌نهایی دقیقه ۹۰ به دلیل شعار هواداران عربستانی اخراج شدم. چراکه رفتم به سمت آنها و گفتم دو روز دیگر در فینال همدیگر را خواهیم دید، اما داور من را اخراج کرد و این بدترین خاطره ورزشی‌ام بود. چراکه اگر در فینال بودم کار را برای استقلال درمی‌آوردم. ضمن اینکه امیر قلعه‌نویی و مجید نامجو مطلق هم در ان بازی نبودند و خط هافبک ما خالی بود. الان هم اگر استقلال می‌خواهد قهرمان شود باید با بازیکنان خود قرارداد بلند مدت ببنند، نه اینکه بازیکنانی مانند حسین زاده و علی کریمی یک فصل برای استقلال باز ی کنند بعد با چهره شدن در این تیم به خارج بروند.»

کد خبر 776699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیوان IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    6 2
    حیف شد؛کاش نیمه نهایی اخراج نمی شدی راحت ستاره سوم رو هم می گرفتیم 💙👑🌟🌟👑💙 با ستاره سوم لنگیا اورژانسی میشدن😂فکرشو بکن ما سال ۱۹۹۱ دومین قهرمانی و ستاره دوم رو از آسمان آسیا چیدیم ولی لنگیا تو سال ۲۰۲۳ هنوز اولین قهرمانی رو نتونستن بگیرن و این خیلی بد است😂