همشهری آنلاین: ویکتور ایوانف رئیس سازمان فدرال مبارزه با مواد مخدر روسیه گفت: در مدت حضور نیروهای کشورهای عضو ناتو در افغانستان، کشت خشخاش در این کشور 40 برابر افزایش یافته است

به گزارش ایرنا از مسکو، ایوانف سه‌شنبه 4 فروردین در اجلاس روسای سازمان‌های مبارزه با مواد مخدر کشورهای عضو پیمان امنیت دسته جمعی در مسکو، با اشاره به افزایش کشت خشخاش در افغانستان در مدت حضور نیروهای ناتو در این کشور گفت: این وضع باعث شده است که 93 درصد خشخاش ویژه تولید تریاک در جهان در کشور افغانستان کاشت شود.

مقام روس گفت: تمام برنامه‌های مبارزه با قاچاق مواد مخدر در افغانستان، ازجمله مبارزه با کشت خشخاش در این کشور با شکست روبه رو شده است.

ایوانف از کشورهای عضو پیمان امنیت دسته جمعی خواستار حمایت از برنامه‌های روسیه برای کنترل اوضاع افغانستان شد و ازجمله پیشنهاد کرد برای مسدود کردن کانال‌های مالی حمایت از قاچاق مواد مخدر در افغانستان همکاری شود.

وی گفت: باید ناتو را وادارکنیم مزارع خشخاش و انبارهای مواد مخدر در افغانستان را نابود کند.

رئیس سازمان فدرال مبارزه با مواد مخدر روسیه، قاچاق مواد مخدر را تهدیدی برای روسیه دانست و گفت: روزانه در روسیه بر اثر استعمال مواد مخدر بطور میانگین 82 نفر جان خود را از دست می‌دهند.

ایوانف گفت: سالانه حدود 30 هزار نفر در روسیه بر اثر استعمال مواد مخدر می‌میرند.

وی شمار معتادان به مواد مخدر در روسیه را دو میلیون و 500 هزار نفر عنوان کرد.

در این اجلاس روسای سازمان‌های مبارزه با قاچاق مواد مخدر کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و ارمنستان شرکت دارند.

کد خبر 77658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز