دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی برای شرکت در بیست و دومین نشست شورای حکام هبیتات، دهم فروردین عازم کنیا خواهد شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از وب سایت وزارت مسکن، مهندس سعیدی کیا برای حضور در این نشست که با موضوع "ترویج نظام‌های تامین مالی مسکن متناسب با درآمد خانوار در جهان شهرگرا در برابر بحران مالی جهانی و تغییرات اقلیمی" به مدت چهار روز (30 مارس الی 3 آوریل) در نایروبی پایتخت کنیا برگزار می‌شود، در راس هیاتی به این کشور سفر خواهد کرد.

وزیر مسکن و شهرسازی که هم اکنون ریاست دو سالانه اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی منطقه آسیا - اقیانوسیه را نیز بر عهده دارد، در این نشست مهم به ایراد سخنرانی و معرفی برنامه‌ها و سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

همچنین سومین نشست هیات رئیسه اجلاس منطقه ای وزرا به ریاست آقای سعیدی کیا در حاشیه  نشست شورای حکام برگزار خواهد شد.

ریاست دوره‌ای اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی منطقه آسیا- اقیانوسیه در کنار گشایش قریب الوقوع دفتر موضوعی هبیتات با محوریت سوانح در تهران، بر لزوم حضور فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران د راین نشست صحه می گذارد.

گفتنی است شورای حکام هبیتات هر دوسال یکبار برای ارزیابی فعالیت ها و تعیین راهکارها و بودجه ی دوسالانه برنامه اسکان بشر ملل متحد (UN-HABITAT) * در مقر ستادی آن واقع درشهر نایروبی برگزار می‌شود.

این شورا دارای 58 کشورعضو است که ایران یکی از آنهاست. جلسات شورا در سطح عالی و وزرای کشورهای عضو تشکیل می‌شود و طی برگزاری این شورا، سیاستها و راهکارها جهت مباحث ساختاری و بودجه دو سالانه هبیتات تعیین می‌گردد

* Governing Council of the United Nations Human Settlements Programme

کد خبر 77617

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز