یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی به‌خاطر حضور اندک مردم به دور دوم کشیده شد

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، حضور اندک مردم اسلواکی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور موجب شد این انتخابات به دور دوم کشیده شود. 

 بر خلاف تبلیغهای گسترده برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی، تنها چهل و چهار درصد از واجدین شرایط برای شرکت در این انتخابات به پای صندوق‌های رای رفتند.

این در حالی است که شرط لازم برای انتخاب قطعی رئیس جمهور اسلواکی در دور اول و کشیده نشدن انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم، رای دادن نیمی از چهل میلیون رای دهنده اسلواکی به یکی از نامزدهای انتخابات است.

برپایه این گزارش، هیچ یک از نامزدهای اصلی این انتخابات آرای کافی را برای پیروزی قطعی بدست نیاورده‌اند، در نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهارم آوریل (پانزدهم فروردین) برگزار خواهد شد.

"ایوان گاسپاروویچ" شصت و هفت ساله رییس جمهور فعلی اسلواکی، 46.7 درصد آرا و "ایوتا رادیکووا" 52 ساله رقیب اصلی وی نیز سی و هشت درصد آرا را کسب کرده اند و باید در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت کنند.

رادیکووا نماینده زن مسیحی دموکرات است که شعار تغییرات را دنبال می‌کند و می‌توان گفت که این نخستین باری است که در این کشور کمونیستی زنی تا این مرحله پیش می‌رود.

کد خبر 77607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز