رئیس رژیم صهیونیستی با هشدار درباره وضعیت اضطراری که در پی طرح تغییرات قضائی نخست‌وزیر این رژیم در فلسطین اشغالی ایجاد شده، خوستار حصول اجماع حداکثری بر سر این طرح شد.

اسحاق هرتزوگ

به گزارش همشهری آنلاین، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم موقت صهیونیستی امروز (دوشنبه) هشدار داد که این رژیم در پی طرح تغییرات قضائی کابینه تل‌آویو، در وضعیت اضطرار داخلی قرار گرفته است.

هرتزوگ با صدور بیانیه‌ای در بحبوحه رأی‌گیری کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بر سر طرح تغییرات قضائی، از ائتلاف احزاب کابینه و همچنین احزاب مخالف خواست تا در مورد قانون تغییرات قضایی به اجماع برسند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع»، وی در این‌ بیانیه گفت: «ما در شرایط اضطراری داخلی هستیم، اکنون زمان مسئولیت‌پذیر بودن است، ما شبانه‌روز و به هر شکل ممکن برای یافتن راه حل تلاش می‌کنیم، امکان اجماع وجود دارد، اما هنوز خلأهایی هست که نیاز به مسئولیت‌پذیری طرفین دارد».

رئیس رژیم جعلی صهیونیستی با بیان اینکه اتباع این رژیم انتظار مسئولیت‌پذیری از ائتلاف کابینه دارند، افزود: «در این برهه حساس از ائتلاف کابینه می‌خواهم شجاعانه عمل کنند و دست خود را برای رسیدن به اجماع دراز کنند».

همزمان، سران احزاب اپوزیسیون تصمیم گرفتند در صورت عدم اجماع، از رای‌دادن در مورد معیار معقولیت طرح تغییرات قضائی نتانیاهو در قرائت سوم خودداری کنند.

«یائیر لاپید» رهبر احزاب اپوزیسیون نیز متعاقباً اعلام کرد که مذاکرات شکست خورده است و روند رای‌گیری چند ساعته برای تصویب تغییرات قضائی در کنست آغاز شده است.

از صبح امروز نیز صدها نفر از مخالفان در خیابان همه مسیرهای منتهی به کنست را مسدود کرده و حتی با پلیس هم درگیر و دو نفر زخمی شده‌اند. 

نابسامانی سیاسی در فلسطین اشغالی که به کف خیابان هم کشیده شده به جایی رسیده که دیروز «اوریت فَرکاش هَکوهن» نمایندهٔ پارلمان رژیم موقت، در نطق خود گریه کرد و با بیان اینکه «اسرائیل تاکنون با چنین فاجعه‌ای مواجه نبوده است» خواستار «توقف ویرانی» شد. 

تمام این اتفاقات در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم تروریست صهیونیستی بامداد یکشنبه برای قرار دادن «ضربان‌ساز مصنوعی» در قلب او زیر تیغ جراحان رفت.

کد خبر 775714
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha