حکم بطلان قرارداد باشگاه پرسپولیس و کارگزارش و الزام به پرداخت خسارات دادرسی صادر شد.

لوگوی پرسپولیس

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود ستایشی در آخرین نشست خبری خود در سال ۱۴۰۱ در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص نتیجه استقرار هیئت بازرسی در باشگاه پرسپولیس و قرارداد این باشگاه با کارگزار خود (شرکت ایده پویان ماژ)، گفت: سازمان بازرسی کل کشور در راستای ایفای وظایف قانونی با استقرار هیئت‌های بازرسی نسبت به عملکرد دستگاه‌ها اقدام می‌کند. استقرار هیئت بازرسی در باشگاه مورد اشاره در همین راستا بوده و هیئت بازرسی در این باشگاه مستقر شده است. 

ستایشی اظهار کرد: در این بازرسی‌ها اسناد و مدارک انعقاد قراردادها و تامین و هزینه کرد منابع مالی بررسی شده است و گزارش کامل متضمن پیشنهادات لازم هم برای مراجع ذیصلاح ارسال شده است؛ همیشه بررسی‌های هیئت‌های بازرسی به تشکیل پرونده قضایی منتج نمی‌شود. مواردی در این گزارش آمده است. در پی گزارش سازمان بازرسی، باشگاه پرسپولیس پرونده ابطال معامله در مجتمع قضایی صدر مطرح کرده است. در بازرسی‌های انجام شده امضای قرارداد کارگزاری بدون تنفیذ اختیار از هیئت مدیره و واریز قرارداد حاصل از قرار داد به حساب کارگزار مغایر قوانین و مقررات موضوعه بوده است. 

یک منبع آگاه به خبرنگار فارس اعلام کرد: به دنبال طرح دعوا از طرف باشگاه پرسپولیس که به عنوان یک وظیفه قانونی جهت حفظ منافع شرکت و سهامداران و جلوگیری از اتلاف منابع بیت المال، مرجع قضائی مستندات و مدارک طرفین را بررسی کرده و در نهایت به جهت فقدان سمت امضا کننده قرارداد و عدم رعایت ضوابط آمره در قراردادهای دولتی حکم بر بطلان قرارداد و الزام به پرداخت خسارات دادرسی صادر شده، البته لازم به ذکر است رای مذکور در مرحله بدوی بوده و پس از قطعیت لازم‌الاجرا خواهد شد.

این منبع در ادامه افزود: باشگاه پرسپولیس دارای مطالبات قابل توجه به علت غیرقانونی بودن قرارداد و دریافت‌ها و برداشت‌های طرف مقابل داشته که به دنبال پرونده حاضر در خصوص این موارد هم اقدام خواهد شد.

کد خبر 775464
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha