چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیرکار و امور اجتماعی گفت: افزایش دستمزدها در سال 88 پلکانی است

 و کسانی که کمترین حقوق را دارند،‌ بیشترین افزایش و آنهایی که بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند کمترین افزایش حقوق را خواهند داشت. به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد جهرمی در حاشیه نشست هیئت دولت افزود: میانگین افزایش دستمزد کارگران برای سال آینده 14 و 40 درصد است.

وی افزود:20 درصد افزایش حقوق کارگران مصوب شورایعالی کاربرای سال آینده مربوط به کسانی است که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند.

جهرمی با بیان اینکه برای تعیین حداقل دستمزد سال 88 ، پایداری و حل مشکلات اشتغال در واحدهای موجود در نظر گرفته شده است افزود: حفظ اشتغال اساس کار و تولید است.

وزیرکارو امور اجتماعی گفت: بحران اقتصادی جهانی بر بخشی از مراکز تولیدی ما تاثیر گذاشته و موجب تعدیل نیروی کار این بخش‌ها شده است به این دلیل افزایش دستمزد سال 88 طوری تنظیم شد که تعدیل نیروی بیشتری نداشته باشیم.

وی اولویت سال 88 را رسیدگی به مشکلات خشکسالی، صنایع غذایی و بخش‌های ساخت و ساز مسکن بیان و اضافه کرد: بحث جدی ما حفظ اشتغال با توجه به بحران‌های اقتصادی است.

وی شیرین‌ترین موضوع سال 87 را کاهش نرخ بیکاری در این سال خواند و افزود: سیاست انقباظی پولی و بانکی که موجب تعدیل نیرو و مشکلاتی برای تولید کنندگان شد از تلخ‌ترین موضوعات سال گذشته بود.

کد خبر 77468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز