سازمان هواشناسی برای اغلب مناطق کشور طی ۵ روز آینده رگبار باران، رعد و برق، ابرناکی و وزش باد پیش‌بینی کرد، اگرچه طی همین مدت بخش‌هایی از کشور نیز درگیر گرد و خواک خواهد بود.

بارش باران - رگبار باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی اعلام کرد که چهارشنبه‌ در مناطقی‌ از غرب‌ گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی‌ و در برخی‌ نقاط‌ استان‌های قزوین‌، البرز، تهران، قم‌ و همچنین‌ در شمال آذربایجان غربی‌ ابرناکی‌، رگبار باران، گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود.

ساعات‌ بعدازظهر در ارتفاعات‌ البرز مرکزی واقع‌ در این‌ استان‌ها و ارتفاعات‌ واقع‌ در شرق‌ و شمال هرمزگان وقوع‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ انتظار می‌رود.

پنجشنبه‌، علاوه بر اینکه‌ در برخی‌ نقاط‌ استان‌های گیلان، مازندران و غرب‌ گلستان ابرناکی‌ و بارش‌ رخ‌ می‌دهد، در شمال آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، زنجان، قزوین‌، ارتفاعات‌ در استان‌های البرز و تهران افزایش‌ ابر، رگبار پراکنده و وزش‌ باد انتظار می‌رود.

جمعه‌ گذر امواج‌ کم‌دامنه‌ تنها از ناحیه‌ شمال غرب‌ کشور سبب‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ در برخی‌ مناطق‌ آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌ و اردبیل‌ به ویژه در ساعات‌ بعدازظهر می‌شود.

شنبه‌، علاوه بر این‌ مناطق‌، در سیستان و بلوچستان نیز رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد.

یکشنبه‌ در غالب‌ مناطق‌ کشور جوی پایدار و آرام مستقر می‌شود و فقط‌ در ارتفاعات‌ واقع‌ در آذربایجان غربی‌ و گلستان رگبار پراکنده دور از انتظار نیست‌.

طی‌ ۳ روز آینده در نوار شمالی‌ کشور به ویژه در سواحل‌ دریای خزر روند افزایش‌ نسبی‌ دما حاکم‌ می‌شود.

در ۵ روز آینده در شمال شرق‌ و شرق‌ کشور و بخش‌هایی‌ از مرکز و استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز مرکزی وزش‌ باد شدید گاهی‌ گرد و خاک‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

طی‌ روزهای پنجشنبه‌ و جمعه‌ خلیج‌ فارس‌ مواج‌ است.

کد خبر 774635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha