سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
۱ نفر

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بابک زنجانی به اعدام و رد مال محکوم شده و از بدو بازداشت تاکنون در زندان است و اقدامات رد مال وی بدون وقفه در حال انجام است و حتی یک روز مرخصی هم نرفته است.

بابک زنجانی

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم گفت: در آستانه ماه محرم علاوه بر لزوم گرامیداشت این ایام باید بر اهمیت قیام عاشورایی ایشان و لزوم عبرت گیری از این قیام تاکید شود. 

وی افزود: مکتب سرخ حسینی برای امروز و فرداهای ما دارای پیام‌های روشنی است که از جمله آن می‌توان به عدم سازش پذیری با انحراف، بی عدالتی، کفر و جهالت و ایثارگری جان برای روشنگری اشاره کرد. 

ستایشی گفت: پیرامون امر به معروف و نهی از منکر که از بیانات سید الشهدا بوده باید گفت این واجب شرعی هم در حاکمیت و هم از سوی مردم باید به بهترین نحو ممکن اجرایی شود. 

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: امر کردن به هر معروف و نهی از هر منکر وظیفه تمام جامعه برای حفظ امنیت شهروندان است و در همین راستا قوه قضائیه هرگونه امر به معروف و نهی از منکر از سمت مسئولان را رسمی می‌داند.

وی گفت: مطالبه گری مردم در حوزه حجاب که از روی دغدغه و دلسوزی اجتماعی است را باید به فال نیک گرفت و از آن با آغوش باز استقبال می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به موضوع حجاب گفت: ضمن تاکید مجدد بر فرهنگی بودن معقوله حجاب و عفاف باید بر لزوم انجام کلیه وظایف و ترک فعل‌ها تاکید کنم و بر همین اساس دادستان‌های سراسر کشور ماموریت یافتند که وظیفه ضابطین را نسبت به اعمال قوانین متذکر شوند و در اجرای قانون کلیه افراد، مسئولان و مجریان حق تخطی از هیچ قانونی را ندارند و مر قانون باید اجرا شود.

استفاده از ضابطان آموزش دیده زن برای متهمان خانوم

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه هفته گذشته دستور العملی در خصوص نحوه نظارت بر ضابطان ابلاغ شده است گفت: بر اساس این دستورالعمل آموزش‌های ضمن خدمت دیده شده است و طبق این دستورالعمل ضابطان علاوه بر اجرای مقررات مندرج در قانون موظف به خودداری مصاحبه در خصوص اتهام متهمان و نحوه دستگیری آن‌ها هستند و باید از ضابطان آموزش دیده زن برای متهمان خانوم استفاده کنند. 

وی افزود: در راستای حفظ حریم خصوصی افراد پیش بینی‌هایی صورت گرفته و بازرسی از محل تنها به اندازه قانونی است و دستورالعمل اخیر الذکر نشان می‌دهد ملاک قوه قضائیه اجرای قانون است و حتی اگر دادستان هم از حدود قانون تخطی کند با شدیدترین وجه ممکن با او برخورد می‌شود. 

ستایشی گفت: رعایت قانون از دستگاه قضایی آغاز شده است و قوه قضائیه با هر فردی که از قانون تخطی کند برخورد خواهد کرد. 

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان است گفت: حفظ حرمت و منزلت شورای نگهبان و احترام به قانون با عنوان میثاق ملی ما است و در قوه قضاییه مرهون خدمات و تلاش‌های این مجموعه هستیم.

متهمان کلان نقره داغ شدند

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده متهمان کلان گفت: افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه این است که همواره به قانون عمل کرده است و سعی کرده‌ایم خروجی عملکردمان مطلوب و ملموس باشد.

وی افزود: با توسل به بیانیه گام دوم، سیاست‌های ابلاغی، فرامین مقام معظم رهبری و قوانین اقدامات خود را انجام می‌دهیم و قطعاً این موارد باید از ایجاد شائبه جلوگیری کند و هر آنچه در ارتباط با متهمان اتخاذ می‌شود بر اساس نظر قضائی ذی ربط است.

ستایشی گفت: محمد امامی به جرم اخلال در نظام اقتصادی محکوم به تحمل ۲۰ سال حبس، پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۷ هزار و ۲۵۱ میلیارد و ۸۴۱ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۲۴ ریال و رد مال و انفصال از خدمت است و اموالی از وی نیز توقیف شده است و وی در حال حاضر زندان است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره حسین هدایتی گفت: وی در سال ۹۷ به جرم اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخلال در نظام پولی به زندان معرفی شد و در سال ۱۴۰۱ با صدور حکم به ۱۲ سال حبس، شلاق، رد مال به مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان و انفصال از خدمت محکوم شده است و وی هم اکنون در ندامتگاه تهران بزرگ است.

بابک زنجانی به اعدام محکوم شد

ستایشی در خصوص بابک زنجانی گفت: وی به اعدام و رد مال محکوم شده و از بدو بازداشت تاکنون در زندان است و اقدامات رد مال وی بدون وقفه در حال انجام است و حتی از یک روز مرخصی هم استفاده نکرده است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص حسین فریدون گفت: وی در سال ۱۳۹۸ وارد زندان اوین شد و محکوم به تحمل ۵ سال حبس شد و ۱۵۵ میلیارد ریال و جریمه و انفصال از خدمت دارد، اما وی به بیماری مبتلا شده و در اردیبشهت ۱۴۰۲ با تشخیص پزشک با مرکز درمانی خارج از زندان اعزام شد و بستری و در حال درمان است.

وی در خصوص عباس ایروانی گفت: وی به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی محکوم شده و حکم وی در مرحله ابلاغ است و از آنجایی که وی دارای کارخانه است تمام نگاه قوه قضائیه این است که در کنار اجرا و صدور احکام به تولید و اشتغال نیز توجه داشته باشند.

ستایشی در خصوص هادی رضوی گفت: وی به ۲۰ سال حبس و رد ۷۲ میلیارد تومان مال محکوم شده و از سال ۹۸ در زندان بوده است و در سال ۱۴۰۰ اعاده دادرسی وی پذیرفته شده و در حال حاضر بر اساس این تجویز مراتب در شعبه هم عرض در حال رسیدگی است و در خصوص رد مال وی مقادیری به صورت نقد پرداخت شده است و فعلاً به موجب قانون آزاد است و منتظر رأی جدید هستیم.

کد خبر 774446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 198
  • نظرات غیرقابل انتشار: 153
  • Borzoo NO ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    آره..شما راست میگی..مردم حکم هاشمی و طبری را هم دیدند..و هنوز هم حکمی برای سارقان امانات بانک ملی و متروپل و فولاد مبارکه صادر نشده و همه آزاد و تبرئه شدند
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      اگراعدام می کردیدچرازودتراین کارنشدوبانگه داشتنش امارپول هاوسرمایه هارابدست اوردیدامامردم غافل ازاین که پول هابه ناکجادوباره بازخواهدگشت وتاثیری درابادی ایران نخواهدداشت درحالی که این پول هابیت المال وبرای ۸۵میلیون است که بایدصرف ابادانی وپیشرفت شهرهاوروستاهاشود
    • علی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
      حکم مقصرین حادثه مترو پل صادر و قطعی شد و همگی در زندان هستند. بنده وکیل 2 نفر از فوت شدگان بودم.
  • US ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    این چرا؟ مگه دزدهای اصلی رو گرفتین؟ ایشان چندین همدست داشتن
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    حق این بنده خدا اعدام نیست.چون در دوران تحریم های سازمان ملل خیلی زحمت برای ایران کشیده
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    آخه وسط توضیحات حکم زنجانی باز راجع به حجاب صحبت کردی؟
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
      مگه شما،. بی حجابی را به مفاسد اقتصادی ربط نمی‌دهی؟؟!!
  • رضا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    ایشون سخنگوی قوه قضاییه اس یا مامور امر به معروف چون بیشتر صحبتهاش حول محور حجاب بود جلل الخالق
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    سه هزار میلیارده و فولاد و .... دیگه چی شد؟
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      91 22
      پرونده گروه سه هزار میلیاردی تمام شده
  • کیان IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    ... ... ... ....میفرستیدش یه کشور اروپای با امکانات..به مردم میگید اعدامش کردیم...اگه اعدام بشه.. ... ... ... ... 😏😏
  • CA ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    یاد و راه بابک زنجانی ...ها و خاوری‌ها... همیشه زنده است.
  • نادر IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    کسانی هستند که بخاطر چندرغاز سالها در زندان می مانند ولی افرادی چون هادی ... ... ها و عباس ... با میلیاردها دلار اختلاس آزادند و سخنگوی قوه قضائیه می‌گویید بر اساس قانون آزادند!!!!! کدام قانون؟؟؟ ... ... ... ... ... ...
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    اعدام بشه نشه چه حالی به فرق وضعیت اقتصادی ما مردم داره؟! مثلا زندان رفت، وضعیت معیشتی ما مردم خوب شد که بعد از اعدامش بهتر تر شه؟! ... ... ... ...
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    الهی خبر راست باشه و به نوبت هر اختلاس گری
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    طبری کجان
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    166 4
    انهایی که از بابک زنجانی پول گرفته اندبایدذرکناراومحاکمه شوند
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    91 24
    خداروشکر آدم شیادی مثل بابک زنجانی به خیانتی که به ملت ایران کرد گرفتارش آن شاالله هرکسی به ایران می‌کنه بسزای عملش برسه آمین
  • A.f IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    31 55
    محدود کردن قدرت پلیس فقط دزدها و اراذل فعلی کشور رو که پر رو تشریف دارند پر رو تر میکند چندین بار خودم دیدم در حضور پلیس فحاشی و درگیری های فیزیکی متعدد اگر از پلیس ترس داشته باشند محال است این کارها انجام بشه
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    برادر روحانی به قول شما مریض بوده و در بیرون از زندان در حال مدوام است ولی تا کی الان ۳ساله هنوز مدوام نشده در کدام بیمارستان بستری است
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    111 9
    بنظره من اینجور اختلاسگراروبایدهمون اوایل تا تنورگرمه اعدام کنن ک اینقدطول نکشه باور وناباوربشه
  • سعید IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    76 25
    بنظر من بابک زنجانی در اوج تحریم ها زحمت زیادی کشید و تا توان داشت برای کم اثر شدن تحریم‌ها کار کرد،من حکم اعدام برای ایشان را منصفانه نمیدانم،واقعا اصل قضییه اگر بررسی شود ایشان باید تشویق بشود نه اینکه اعدام.
  • ابراهیم IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    اگر هر کس که دزدی کرد را حسابی مجازات می‌کردند کسی جرعت دزدی بخودش نمی‌داد اینو باید 5 سال پیش اعدام می‌کردند
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    58 9
    از عمل کار برآید نه زحرف
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    69 2
    مگر چندین سال قبل محکوم نشده بود. آن زمان هم گفتند که برای رد مال اعدام نشده
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    115 1
    اکبر طبری و دار و دسته اش چرا آزاد شدن ...؟
  • علی آذری IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    73 8
    کشور از شرق و غرب آبستن حادثه است .مساله حجاب را با عقل و درایت با نگاه فرهنگی و اعتقادی مدیریت کنید. ...
  • محسن IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    63 8
    بعد از اين همه سال ؟؟؟؟ خودش ده سال در راس كار نبود... چطوري پرونده اش ده سال طول كشيد؟ پولها چي شد؟ اونها رو برگردونديد؟
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    85 3
    اعدام بشه یا نشه تفاوتی ندارد ودردی ازمشکلات معیشتی مردم رادوا نمی کند
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    92 3
    ما هم قبول کردیم
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    56 5
    ... امیدوارم بقیه‌ی مفسدین هم اعدام بشن ...
  • میرزاگل IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    65 17
    این آدم یک نابغه اقتصادی است حیفه اعدام بشه! ایشان باید وزیر اقتصاد بشه. حداقل رئیس بانک مرکزی بشه
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    85 6
    قوه محترم قضایی تا رسیدن به مطلوب،فاصله زیادی را باید طی کند، قضات بایستی باسوادتر باشند،دقیق در کارشان باشند، فقط به مختومه شدن یک پرونده به هر قیمتی فکر نکنند بلکه سعی در اجرای عدالت داشته باشند، قانون باید دانه درشتها راهم به دام بیندازد، امثال طبریها و هاشمیها را به مرخصی طویل المدت فرستادند و سپس آنها را آزاد کردند و پول بیت المال را بالا کشیدند و به ریش همه خندیدند. این چگونه برنامه ای هست که درست کردند. همه در برابر قانون یکسانند
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    83 2
    آخه چرا وچگونه توانستند اینهمه دزدی کنند طرف میخواهد یه وام سبک بگیرد هزار مشکل مثل ضامن و سفته و غیره میخواد اونوقت اینها این همه دزدی کردند بعد چند سال گرفتار میشن یا خدااااا
  • نقی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    91 2
    من تازه ازدواج کرده بودم گفتن این بنده خدا دستگیر شده و اعدامه بچه دار شدم بچه ام دانشگاه میره بازم میگن مرخصی نرفته و قراره اعدام بشه...
  • US ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    83 5
    اگر این بابا در ملا عام اعدام شد باور کنید
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    41 1
    مگه میشه؟
  • ح CH ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    41 3
    مگه سیاسی بوده اختلاس کرده که اعدامش نمکنند
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    42 4
    ای کاش با امثال بابک زنجانی هم همانند ایشان با عدالت برخورد می شد و از دادن مرخصی و خروج از زندان به بهانه غیرقانونی و زندگی لاکچری در داخل زندان خودداری می کردند تا مردم شاهد اجرای عدالت یکسان برای تمام اغنیا و فقرا باشند
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    45 3
    هر وقت اعدام شد بگویید اعدام شد اینکه حکم صادر شود ولی اجرای آن با تعلل همراه باشد ارزشی تدارد.اگر چند مفسد با سرعت عمل اعدام می شدند اوضاع کشور اینگونه نبود.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    37 5
    باید به دزدان بیت المال و مردم چنان درسی بدهید که کسی جراعت چپاول را نداشته باشد ان وقت مردم رهبرانشان را دوست خواید داشت
  • امیر IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    52 4
    همدستانش را چکار میکنند؟