فاطمه هاشمی، فعال سیاسی و دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی ضمن اینکه از اصلاح‌طلبان خواسته که همچون پدر او باشند و قهر نکنند تصریح کرده است که مردم از اصلاح‌طلبان عبور کرده‌اند.

فاطمه‌ هاشمی رفسنجانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جوان، فاطمه هاشمی در بخشی از سخنان خود که شرق منتشر کرده، در پاسخ به اینکه گوشه‌گیری اصلاح‌طلبان خودخواسته بوده یا مجبور به این امر شدند، گفته که خودشان انتخاب کردند که سکوت محض کنند و وقتی «مشکلات را مشاهده می‌کنند نباید سکوت کنند.»

فاطمه هاشمی همچنین در سخنی رمزآلود گفته که «برخی از سران اصلاح‌طلب گرایشات خاصی پیدا کردند.» و در پاسخ به اینکه منظور شما از گرایش خاص برخی از سران اصلاح‌طلب چیست، اظهار کرد: «خیلی نباید شفاف صحبت کرد.»

فاطمه هاشمی هم مثل سایر اعضای خانواده هاشمی نتوانسته بدون یاد پدر و مدح و ثنای او این بخش سخنانش را تمام کند و ناگاه و بی وجه در خصوص کناره‌گیری اصلاح‌طلبان از انتخابات به دلیل برخورد شورای نگهبان، از پدر می‌گوید: «اصلاح‌طلبان اصلاً نباید قهر کنند، مگر پدر من قهر کرد؟ تا آخرین لحظه هم از تفکر و راهش دفاع کرد، جلو رفت و تا آخرین لحظه هم به دنبال این بود که مردم بتوانند حق خود را بگیرند بنابراین نباید سکوت کنند. اگر اعتقادی دارند باید به دنبال آن اعتقاد بروند. متأسفانه اصلاح‌طلبان مسائل را دنبال نمی‌کنند.»

اینکه مردم مدنظر فاطمه هاشمی چه کسانی هستند، روشن نیست. حتی نمی‌توان از حامیان پدرش هم مجمل و بی توضیح نام برد، چه آنکه هاشمی در زندگی سیاسی خود دچار تحول فکری شد و بنابراین دشمنانش حامیانش شدند و حامیان سابق، از او عبور کردند.

این فعال سیاسی در واکنش به اینکه بنابراین نباید به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم امیدوار بود، یادآور شد: «بستگی به خودشان و فعالیت آن‌ها دارد چراکه مردم هم از اصلاح‌طلبان عبور کردند.»

فاطمه هاشمی آن‌قدر در فکر نام بردن بی بهانه از پدرش بوده که فراموش کرده هاشمی رفسنجانی هم سابقه قهر دارد، از قضا دلیل قهرش هم ناسزاها و تخریب و تهمت‌های اصلاح‌طلبان بود وقتی از نمایندگی مجلس ششم در روز افتتاحیه مجلس (۵ خرداد ۷۹) انصراف داد و مجلس را به اصلاح‌طلبان واگذار کرد و خطاب به مردم تهران نوشت: «.. حجم سنگینی از تبلیغات منفی و خلاف، پیش از برگزاری انتخابات و در دوره تبلیغات و به هنگام رأی‌گیری و شمارش آرا، بر صحنه میدان رقابت‌های انتخاباتی عارض گشــت و... حتی پس از اعلام نتایج، فضای شبهه‌ناک و ابهام آلودی به وجود آمد... اکنون، باتوجه به شرایط جاری، انجام وظیفه به صورت مطلوب و تلاش بـرای وفاق ملی و تقویت سازندگی که از اهداف مهم و عمده حضورم در صحنه بود را، حداقل مشکل می‌بینم. با کسب اجازه و عذرخواهی از مردم شریف و موکلان عزیز تهرانی، از سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی، اعلام انصراف می‌نمایم.»

کد خبر 774140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • محمد IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 5
    یکه تازی ها و منم منم کردن های دهه ۶۰
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 4
    خدا رحمت کنه اکبر هاشمی را ابر مردی بود.
  • م IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 3
    روح مرحوم هاشمی رفسنجانی شاد...
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 1
    بهترین دوران اقتصاد،زمان خاتمی بود،هاشمی هم بنده خدا در گیر سازندگی بود.تورم بالا رفت.
  • علی US ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 2
    هاشمی رفسنجانی بزرگ مرد اقتصاد و سیاست بود و اصلا قهر نکرد تغییر موضع داد و همراه مردم شد