مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره اعتراض نرگس سلیمانی، عضو شورای شهر نسبت به خاک خوردن اتوبوسهای سه کابینه در شرکت واحد، توضیحاتی ارائه داد.

مهدي عليزاده - شركت واحد اتوبوسراني

به گزارش همشهری آنلاین،مهدی علیزاده، رییس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در نشست خبری که ظهر روز یکشنبه، ٢۵ تیر برگزار شد، درباره آخرین وضعیت اتوبوس‌های پایتخت با بیان اینکه مردم تهران با ناوگان فرسوده در شهر تردد می‌کنند، گفت: تهرانی‌ها دراین باره گلایه دارند که ما دراین باره شرمنده‌ایم. در تلاشیم عقب ماندگی ١٠ سال پیش را جبران کنیم که نمودش در بودجه شهرداری مشخص است.

مشروح صحبت‌های رییس شرکت واحد اتوبوسرانی را می‌خوانید:

*باید ١١هزار اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تهران تامین شود که تولید کننده داخلی توان تامین همه آن را ندارد و به همین جهت قرارداد خرید ٣هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس را با این تولید کنندگان بسته‌ایم که بالغ بر ٢٨ هزار میلیارد تومان ارزش آن است که ١۵٠٠میلیارد تومان آن پیش پرداخت شده است.

*تولید کننده داخلی قول داده است ١۴٠٠ دستگاه تا پایان سال به ما تحویل دهد و بقیه هم تا شهریور سال آینده  تحویل داده خواهد شد که جمعا ظرفیت تولید این شرکت‌ها خواهد بود.

* برای تقویت ناوگان جانبازان و معلولان نیز ۴۰ دستگاه به سامانه اضافه کردیم که با استاندارد مورد نیاز فاصله دارد اما در بهبود وضعیت حمل و نقل در این حوزه کمک کننده است.

*درباره وضعیت سیستم سرمایشی اتوبوس های تندرو باید بگویم که ۹۵ درصد آنها را در تابستان فعال کنیم ولی ممکن است روزانه دچار نقص شوند که آنها را تعمیر روزانه می کنیم اما این مشکل درباره اتوبوس‌های بخش خصوصی همچنان هست چون بسیاری از آنها عمر بالای ١۵ سال دارند و از اساس برای آنها کولر تعبیه نشده بود.

* در حوزه واردات اتوبوس هم در حال مذاکره هستیم که ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین خریداری کنیم.

*درباره اورهال اتوبوسهای فعلی دچار مشکل کمبود شرکت های تعمیر کننده هستیم که از تعداد انگشتان دو دست کمتر هستند و درعین حال ظرفیت پذیرششان هم پایین است. در این باره فراخوانی صادر کردیم که استقبال چندانی از آن نشد اما قرارداد اورهال ۳۳۰ دستگاه را بسته ایم که تا قبل از بازگشایی مدارس در چرخه حمل و نقل شهری قرار گیرد.

*در بحث مهندسی خطوط فعالیت هایی را از ابتدای تیر شروع کردیم و جا به جایی هایی صورت گرفته است و ۶۹۶ اتوبوس و مینی بوس را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

*درباره کارت بلیط اتوبوس که در بسیاری از ایستگاهها کار نمی کند هم قراردادی با شرکتی که ۱۰ سال با آن کار می شد را معاونت حمل و نقل شجاعانه لغو کرد و الان با شرکت «ساپا» وابسته به وزارت دفاع قرارداد بستیم که در مرحله اول برای خطوط تندروی اتوبوسرانی تا ۴ ماه آینده سامانه ای فعال می شود که ویژگی مهمش، آنلاین بودن آن است و به ما به طور زنده آمار مسافران اتوبوسها و خطوط را خواهد داد. تلاش می شود تا پایان سال برای سایر خطوط نیز این سامانه را فعال کنیم؛ البته تا زمان راه اندازی این سیستم رانندگان حق دریافت وجه نقد از مسافران را ندارند.

*برای مراسم اربعین بنا داریم در مرز چذابه، مهران، شلمچه و خسروی به زائران خدمات ارائه دهیم. ۷۵۰ اتوبوس از شهرهای تهران، مشهد و شیراز در این زمینه فعال خواهند شد که از این مرزها تا اولین شهر نزدیک به مرز مسافران را جا به جا می کند.

*برای واردات اتوبوس با هیچ شرکتی قرارداد نبستیم و تنها در حال مذاکره هستیم.

*در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهری آنلاین درباره ماجرای ۴ دستگاه اتوبوس سه کابینه که امروز نرگس سلیمانی، عضو شورای شهر تهران گفت در پارکینگ خاک میخورد، گفت: این اتوبوسها که از کشور سوئد خریداری شده، نزدیک به ۶ سال است که بلااستفاده مانده و علت آن نقص فنی به لحاظ الکترونیکی است که مخازن آن شارژ نمی شود؛ در تلاشیم از طریق شرکت های دانش بنیان و هوا و فضا آنها را برای ابتدای مهر امسال وارد یکی از خطوط اتوبوسهای تندرو کنیم.

کد خبر 774064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • محمدرضاعباسی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    3 0
    همینی هم که سالمه تو این گرمای تابستون با فشار جمعیت و اون کولر معیوبش پیر آدمو در میاره مسئولین خودشان بیایند در ساعات پیک سوار این اتوبوس های نیمه معیوب بشوند با آن فشار جمعیت تا متوجه واقعیت بشوند. حاضریم کرایه بیشتر بدیم کولرشون سالم باشه لااقل