پیشکسوت استقلال گفت: من به دست پشت پرده اعتقادی ندارم، اما انتخاب مدیران استقلال تاکنون غلط بوده است.

استقلال

به گزارش همشهری آنلاین اخبار منفی اطراف باشگاه استقلال آن قدر زیاد است که نمی‌دانی باید به کدام یک از آنها بپردازی. هیچ کس شاید تا به امروز اوضاع و احوال تیم استقلال را اینطور ندیده بود. می‌توان گفت فقط تنها دلخوشی هواداران حضور نکونام است وگرنه هر خبری که از باشگاه استقلال شنیده می‌شود آن قدر بار منفی دارد که هر کدام از اهالی فوتبال را مأیوس می‌کند، چه برسد به هواداری که این روزها تنها دلخوشی‌اش استقلال است.

تجمع هواداران استقلال مقابل این باشگاه خودش گویای شدت نگرانی آنها است اما طبق معمول هیچ مقام مسئولی پاسخگو نیست. آنچه شدت وخامت اوضاع را نشان می‌داد، حرف‌های جواد نکونام در روز پنجشنبه بود. سرمربی استقلال به این مسأله اشاره کرد که مثل گذشته «بچه» قصد دارد تیم استقلال را اذیت کند و تاکنون با کارشکنی که انجام داده تمام محاسبات این تیم را به هم ریخته است.

در چنین شرایطی خطیر در رأس باشگاه و نکونام در رأس تیم باید کاری کنند در حد معجزه؛ اما حقیقت این است که در فصل نقل و انتقالات همه درها به سمت استقلال بسته شده و آنها به بن‌بستی خورده‌اند که چاره‌ای جز اعلام عجز و ناتوانی ندارند. به همین دلیل هم هواداران دلواپس استعفای ناگهانی نکونام هستند، اتفاقی که با شرایط فعلی محتمل است. در خصوص مسائل پیش آمده با صادق ورمزیار کاپیتان سابق استقلال هم‌کلام شدیم.


‌فکر می‎‌کنید چرا استقلال به این حال و روز افتاده است؟
همه چیز اظهر من الشمس است. جابه‌جایی دائم مدیریت، بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی هر تیمی را به این حال و روز می‌اندازد.


‌شما هم اعتقاد دارید دست‌هایی پشت پرده است که نمی‌گذارند استقلال بدون حاشیه به کار خود ادامه دهد؟
من به دست پشت پرده اعتقادی ندارم، اما انتخاب مدیران استقلال تاکنون غلط بوده است.


‌نکته اینجا است این مدیران انتخابی(ناکارآمد) چرا به استقلال می‌آیند؟
چون آدم‌های ناشناخته به استقلال می‌آیند. شخصی مثل آقای کریمی چقدر در فوتبال شناخته شده بود. اما آقای درویش شناخته شده هستند و خیلی خوب از پس کارها بر می‌آیند.


‌به نکته ظریفی اشاره کردید که حرف هواداران است. سؤال اینجا است چرا مدیران کاربلدی مثل درویش راهی تیم پرسپولیس می‌شوند، اما مدیران ناشناخته سر از باشگاه استقلال در می‌آورند؟
خب همیشه هم اینطور نبوده که مدیر ناشناخته بیاید. مثلاً آقای آجورلو مگر ناشناخته بود؟ یا آقای فتح‌الله‌زاده مگر کارنامه بدی در استقلال داشت؟ این مدیران هم نتوانستند خوب کار کنند. اما نکته اینجا است هر مدیری که آمد و مشکلات را دید و نتوانست کار انجام دهد، شجاعت رفتن نداشت. نگفت: «نمی‌توانم.» ماندند، اما نتوانستند کمکی بکنند.
‌هر ساله در این مقطع چنین اتفاقاتی برای استقلال می‌افتد. هواداران معتقد هستند با غرض‌ورزی چنین شرایطی را برای استقلال ایجاد می‌کنند تا رقبا منفعت ببرند.
این را قبول دارم که این اتفاقات سریالی برای تیم استقلال می‌افتد، اما نمی‌توان گفت فقط وزارت ورزش مقصر است. من حرفم این است هر آدمی که مسئولیت قبول می‌کند باید موقعی که نتوانست از عهده مشکلات برآید زود برود تا فرد قابلی بیاید. اما موقعی می‌روند که مشکلات چند برابر شده است.


‌به تازگی آقای خطیر مدیرعامل استقلال شده‌اند به نظر شما ایشان می‌تواند گره کور استقلال را باز کند؟
قبل از آقای خطیر هم فردی مثل فتح‌الله‌زاده آمده بود که بشدت استقلالی بود اما نتوانست کاری از پیش ببرد. حرف من این است اگر آقای خطیر نتوانست خیلی زود برود. شش ماه نماند بعد از شش ماه بگوید: «نمی‌توانم.» خطیر مدیر جوان و باسوادی است. ایشان آگاه به مسائل حقوقی است و به چند زبان هم مسلط است. خطیر ویژگی مدیر خوب را دارد اما اگر متوجه شد که از پس مشکلات بر نمی‌آید زود برود.


‌صحبت‌های آقای نکونام و حرف‌های او در مورد فرد خاص«بچه» را شنیدید؟ نظرتان در خصوص این فرد که چندین سال است (در سایه) تیم استقلال را اذیت می‌کند، چیست؟
آقای نکونام مربی جوان و کاربلدی است وقتی حرفی می‌زند قطعاً روی حرف‌هایش فکر کرده است. من آن بچه را نمی‌شناسم و نمی‌دانم الان چه کاری علیه استقلال انجام می‌دهد به همین دلیل اگر نکونام متوجه کارشکنی او شده است حتماً حرف‌های بحقی زده است.


‌در چنین شرایطی این نگرانی وجود دارد که نکونام از شرایط خسته شده و با دادن استعفا، جا خالی بدهد!
من جای نکونام بودم استعفا می‌دادم و می‌رفتم.


‌پس در این شرایط اسفناک، هواداران چه می‌شوند؟
گفتم اگر من بودم این کار را می‌کردم چون هیچ چیز مهم‌تر از آبروی آدم نیست. اما نکونام استقلالی است حتماً می‌ماند و شرایط را درست می‌کند.


‌به نظرمی‌رسد استقلال در فصل نقل و انتقالات با شرایط فعلی خیلی عقب است!
استقلال در فصل نقل و انتقالات نمره‌اش خیلی کم است. این تیم باید در چند پست بازیکن بگیرد. رفتن چند بازیکن این تیم اصلاً مهم نیست اما بازیکنانی مثل محبی و قایدی جای خالی‌شان مشخص است و باید جانشین خوب برای آنها در نظر گرفته شود. استقلال اگر نیم‌فصل اول بتواند خودش را به عنوان سه تیم اول صدر جدول نگه دارد در نیم‌فصل دوم می‌تواند تقویت کند.

کد خبر 773847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 34
  • ع ق ق QA ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    9 0
    عجله داري ا صبر كن مي ره بنده خدا تو نيم فصل اول شما جانشين معين من تو رديف باشه
  • مهدی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    11 8
    بابا ... بگیر ، چرا ما باید از شما پیشکسوتا ضربه بخوریم اصلا مساحبه نکنید بابا
  • ع IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    16 10
    اول باید هئیت مدیره انتخاب بشه بعد مدیر نه اینکه اول مدیر انتخاب بشه بعد هئیت مدیره
  • احمد IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    16 2
    استقلال دروهله اول نیازبه یک دروازه بان ششدونگ داره بعدبایددرتمام خطوط تقویت بشه مخصوصادفاع اگه نتونه بهتره منحل بشه تامحل سرگرمی تیم‌های رقیب
  • علی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    8 1
    صادق در خواب بیند امید پیروزی ، گهی نا امید گهی امید وارانه
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    7 6
    سلام خوب عقل کل مدیرهای ضعیف هم کاره دستهای پشت پرده هستند دیگه چندین ساله که همینه یه جای کاره استقلال رو میلنگه
    • سعید IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      12 6
      آجورلو مدیر ضعیفی بود یا فتح الله زاده و یا الان که کریمی که رفت میخواست صد میلیارد بده بیرانوند کدومشون ضعیف بودن ؟ راه و منش و تفکرات شما کلا اشتباهه‌. تهمت و افترا و خزعبلات و عدم پذیرش واقعیت و شکستها و انداختنش تقصیر همه غیراز خودتون و عدم قویتر کردن خودتون و بهانه جویی و غرور کاذب و توهم توطئه و کلا تو بیراهه هستین هر کسی هم بهتون بگه این راهی که میرید اشتباهه میشه بده ‌‌.
  • آرین IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    6 5
    مثلا"سمیعی را دوباره می آورند ایشون اگه می تونست پارسال یه کار براتیم می کرد
  • پرسپولیس IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    6 0
    اسم این پیشکسوت چیه؟
  • آرش پرویزی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    3 4
    این آقا یادش رفته هرچی داره و هرچی شده صدقه سر استقلال و هواداراشه؟؟ الان دیگه استقلال اخی شده؟؟ یکم مرد باشیم
  • مجید IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    5 1
    سلام خوب مشکل استقلال همینه که پیشکسوت دلسوز ندارن برای همینه که هر بلایی سر استقلال میارن وکسی صداش در نمیاد
  • رضا US ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    8 4
    متاسفانه همه مسولین اعم از وزارت ورزش قربان زاده، دست به دست هم داده‌اند تا استقلال در این فصل نتیجه نگیرد ولی هواداران جواب دندان شکن به آنها روی سکوها خواهند داد
    • دی جی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      7 13
      تا وقتی شما هواداران استقلال بجای مطالبه گری از مدیرانتون گوش به چرندیات شون میدید و بهانه های اونها رو که برای ماله کشی روی گند کاریهاشون میگن رو باور کنید ... وضعش بهتر از این که نمیشه بدتر هم میشه در ضمن اگر روی همون سکوها جواب بدین والله داخل زمین که تیمتون هیچکاری نمیتونه بکنه قربون خدا برم که اگر دیر میزنه ولی خوب میزنه وقتی حریفی که تبانی کردین باهاش و راه بهتون میده گل بزنید تحقیرش میکنید پنالتی رو سید میزنه حالا باید منتظر جوابش باشید کم حق خوری و سهمیه پنالتی فصل قبل و این فصل نداشتین حالا خدا داره پس میگیره
  • امیر محمد دمنده IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    7 3
    علیرضا رضایی دروازه بانی خوبیه و نگهش داریم کنارش هم مذاکره کنید که یا محمد رشید مظاهری یا محسن فروزان یکی از این عزیزان به تیم اضافه شود و بیاید کنار علیرضا رضایی قرار بگیرد با تشکر .
  • احمد IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 6
    این پیشکسوت قلابی اسم ندارن
  • عزیز US ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    4 6
    آقای صادق ورمزیار آیامدیران باشگاه راشما یا هواداران انتخاب می کنید. که به دست های پشت پرده اعتقادی ندارید. اینها وزیر ورزش انتخاب میکند در صورتی که خودش طرفداردوآتیشه پیروزی است. همین شماها هستین که پشت استقلال را خالی کردید ودارید خیانت می کنید. نکونام برود که دیگر کاملآ منحل بشود تا شماها خوشحال بشوید.
    • کیسه حقیر IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      1 4
      عزیز جون دو سال پیش که قهرمان شدید گفتی وزیر پرسپولیسی رفت و تا ده سال دیگه پرسپولس قهرمان نمیشه😂
  • علیرضا معلم SG ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    3 4
    افسوس که پیشکسوت مایی
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    5 2
    نکونام به عشق ۳۷میلیارد تومان به استقلال آمده چگونه این مبلغ پول را ندید بگیرد و استعف دهد البته در هفته های سوم و چهارم لیگ طرفداران استقلال باشعار حیا کن اورا اخراج خواهندکرد
  • سیدعلی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    3 6
    ورمزیار بی وجدان چرا به جای اینکه استقلال را تضعیف میکند گوشه ای از کار را نمیگیرد ، ورمزیار برای رضای خدا این حرفها را نزد بلکه دوست دارد یکی مثل رحمتی ، یا مرفاوی بیایند و تیم را سقوط دهند تا شاید از این تغار شکسته ماستی هم برای... او بماند ، واقعا چه ننگی بالاتر از اینکه ورمزیار از تنها کار درست صورت گرفته در استقلال یعنی انتخاب نکونام انتقاد می کند تا بیش از پیش دل طرفداران واقعی استقلال را به درد آورد و طرفداران تیم رقیب را خوشحال کند ، ننگت باد پیشکسوت خود فروخته
  • حسین IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    6 5
    "فقط تنها دلخوشی هواداران حضور نکونام است وگرنه" ببخشيد!! نکونام و دلخوشی؟؟!!
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    2 4
    نکونام و کلیه بازیکنان اگه استقلال رو دوست دارند استقلال رو رها کنند ولی استعفا ندهد برن بیرون تا استثلال برای همیشه درست بشه هواداران هم باید حمایت کنن
  • وحید IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    2 0
    دوکلام‌ از زبون‌ مادر عروس‌ بشنو! آخه‌ این‌کدوم‌ پیش‌کسوتی‌ بوده‌ که‌ اینقدر شکر خورده؟
  • جان US ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    1 0
    چکش پلاستیکی است
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    1 0
    من که هزار کیلومتر از مرکز دورم متوجه قضایا هستم جناب ورمزیار تو که در بطن کاری متوجه نیستی از جناب آجرلو مدیر با لایق تری سراغ نداریم درویش که اینقد تعریف و تمجیدش میکنی دنباله روی کارهای اون بود چرا وزیر بی لیاقت عوضش کرد
  • ایرج IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    1 0
    ورمرزیار خجالت بکش اخر تو پیشکسوت هستی شرم کن