دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

در روز‌های پایانی سال آن دسته از رانندگانی که می‌خواهند به سفر بروند به فکر رفع نواقص خودرو‌های خود می‌افتند تا در طول مسیر سفر‌های نوروزی دچار مشکل نشوند

هرچند اجرای طرح معاینه فنی خودرو‌ها که در ماه‌های اخیر انجام شد تا حدودی موجب رفع نواقص خودرو‌ها شده است اما با توجه به حجم زیاد خانواده‌هایی که می‌خواهند با خودروی شخصی به سفر بروند، تعمیرگاه‌ها بسیار شلوغ شده‌اند.

این در حالی است که ازدحام خودرو‌های در انتظار بازدید، موجب شده است که برخی تعمیرگاه‌ها از پذیرش خودرو‌های تصادفی خودداری کنند. در این تعمیرگاه‌ها به مشتری گفته می‌شود که جا برای پارک خودرو و تعمیر آن نیست.

برخی هم می‌گویند تا چند روز دیگر وقت ندارند. به این ترتیب مشخص نیست که خودرو‌هایی که تصادف کرده‌اند باید چگونه تعمیر شوند و این نکته موجب سرگردانی رانندگان به خصوص رانندگانی می‌شود که خودروی تصادفی آنها قادر به حرکت نبوده و باید بکسل شود.

ارزان به شرط خرید بیشتر

برخی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که برخی از فروشگاه‌ها که شیر یارانه‌ای در اختیار مردم قرار می‌دهند، به شرط خرید مقداری جنس از همان فروشگاه 2 کیسه شیر را تحویل مشتری می‌دهند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دست‌کم مشتریان باید در حدود 1000 تومان از فروشگاه خرید کنند تا بتوانند شیر یارانه‌ای را بخرند. این در حالی است که این شرط موجب می‌شود گاهی مشتری ناچار باشد جنسی را که احتیاجی به آن ندارد خریداری کند.

از سوی دیگر این امر بدون در نظر گرفتن جنس خریداری شده، قیمت هر پاکت شیر را به حدود قیمت شیر‌هایی می‌رساند که به صورت آزاد در بازار فروخته می‌شوند. خوب است در این مورد بررسی بیشتری انجام شود تا حق مشتریان ضایع نشود.

برخورد با تاکسی‌های متخلف

چندی پیش در ستون در شهر چه خبر مطلبی با تیتر « مسیر تقسیم بر دو » چاپ شد‌. مضمون این مطلب شامل تخلف راننده‌ تاکسی‌هایی بود که در همان ابتدای خط اعلام می‌کنند که مسیر راتا انتها نمی‌روند ، بنابراین فقط مسافرانی سوار شوند که تا نیمه‌راه قصد پیاده شدن دارند.

پیرو درج این مطلب سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران طی نامه‌ای اعلام کرده است: نظارت مستمر گشت‌های این سازمان در تمام خطوط، در سطح تهران بزرگ و برخورد با متخلفان به صورت اکید در دستور کار این سازمان است و روزانه بیش از ده‌ها مورد برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

در پایان، این سازمان از شهروندان خواسته است تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف راننده‌های تاکسی، مراتب را با ذکر شماره پلاک تاکسی به تلفن‌های 1888و،33737777 اعلام و یا به شماره  30004246 پیامک کنند تا در اسرع وقت رسیدگی و نتیجه اعلام شود.

شرمندگی عابربانک‌ها

گویا عابربانک‌ها زودتر از تمامی کارمندان و کارگران به استقبال تعطیلات عید رفته‌اند و فقط با ابراز پوزش و شرمندگی ارائه خدمات آنها متوقف شده است. تصویری را که مشاهده می‌کنید این روز‌ها در صفحه نمایش اغلب عابربانک‌ها نقش بسته و مرخصی خود را به رخ شهروندان می‌کشد.

این در حالی است که بار‌ها و بار‌ها در رسانه‌های جمعی اعلام شد که شهروندان برای دریافت و انتقال وجه به عابربانک‌ها مراجعه کنند تا از حجم مراجعان بانک‌ها کاسته شود. با وجود این، تجربه‌های سال‌های پیش نشان می‌دهد که روند تعطیلی عابربانک‌ها تا یک هفته پس از عید همچنان ادامه دارد و پول گرفتن از این کارمندان آهنی کار چندان ساده‌ای نیست.

به گفته شهروندانی که با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته‌اند بهتر است مسئولان بانک‌ها پیش از فرا رسیدن روز‌های شلوغ پیش از عید، تمهیداتی برای پاسخگویی عابربانک‌ها بیندیشند.

کد خبر 77378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز