رئیس‌جمهور کنیا گفت که نام این خودروها به نام کیفارو، نام سواحیلی برای کرگدن، نشان دهنده قدرت و دوام خودروها خواهد بود.

خودرو ايراني

به گزارش همشهری آنلاین، براساس منابع رسانه‌ای کنیایی، ایران کارخانه مونتاژ وسایل نقلیه موتوری خود را در مومباسا از شهرهای مهم این کشور راه‌اندازی می‌کند. روتو رئیس‌جمهور این کشور گفته نام سواحیلی «کیفارو» برای این خودروها انتخاب شده است. این واژه در زبانی سواحیلی به معنی کرگدن است.

رئیس‌جمهور کنیا گفت «جناب رئیسی اطلاعاتی را به من منتقل کرد که خبر خوبی برای سهامداران در بخش های مکانیکی و خودروسازی ما از جمله فروشندگان، مهندسین تکنسین ها و سایر کارگران خواهد بود. قصد ایران این است که یک کارخانه مونتاژ وسایل نقلیه موتوری در مومباسا برای تولید خودروی بومی ایرانی راه اندازی کند. به نام Kiswahili Kifaru داده شده است.»

او گفت من به دنبال تعهد رئیس‌جمهور برای تسهیل صادرات بیشتر چای، گوشت و سایر محصولات کشاورزی به ایران و از طریق ایران به کشورهای آسیای مرکزی بودم.»

او گفت بخش چای کنیا از طریق صادرات از بازار ایران سود زیادی برده است. به‌عنوان مثال کنیا در ۳ماهه اول سال جاری ۲۸.۴میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸برابر شده است.

روتو همچنین گفت که نام این خودروها به نام کیفارو، نام سواحیلی برای کرگدن، نشان دهنده قدرت و دوام خودروها خواهد بود.

پایگاه‌های خبری کنیایی گزارش دادند بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA)، ایران در سال ۲۰۲۲ در رتبه ششم رشد تولید خودرو در جهان قرار گرفت.

کد خبر 773349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha