سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعت جمهوری اسلامی ایران و با حضور هیات های عالی از ۸ کشور از امروز به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد.

نشست روسای نمایندگی‌های خارجی سازمان اکو - امیر عبدالهیان

به گزارش همشهری آنلاین، عیسی زارع‌پور و.زیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه خود در پیام‌رسان‌های داخلی نوشت: «با توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سعی کردیم در طول مدت میزبانی، علاوه بر جلسات دیپلماتیک و مرسوم این نوع نشست‌های بین‌المللی، ضمن برگزاری نمایشگاهی جذاب از توانمندی شرکت‌های ایرانی در محل اجلاس، جلسات کاری مشترک بین صاحبان کسب و کارهای ایرانی که قابلیت حضور در بازارهای خارجی دارند را نیز با هیات‌های خارجی شرکت‌کننده در این نشست برگزار کنیم. »
او افزود: «در اولین برنامه، دیروز شرکت‌های ایرانی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های همکاری دوجانبه خود را برای هیات پاکستانی ارائه کردند که با استقبال طرف پاکستانی مواجه شد. »
امیدواریم با فرصت فراهم شده، شرکت‌های ایرانی بتوانند در آینده نزدیک سهم خود را بازار این کشورها به‌دست آورند.»

این سازمان ۵۲ سال پیش با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان تشکیل شد و ایران به‌عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی اکو به‌شمار می‌رود. در حال حاضر ۱۰ کشور عضو این سازمان هستند و کشورهای پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران عضو مشترک مابین اکو و سازمان همکاری شانگ‌های هستند.

کد خبر 773108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha