همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهورى اسلامى ایران با استقبال وزیر امور خارجه عربستان وارد این کشور شد و دور نخست گفتگوى وزراى امور خارجه دو کشور آغاز شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، منوچهر متکى در این دیدار با اشاره به آغاز روند جدید تحولات منطقه‌اى گفت: رایزنى کشورهاى منطقه و اسلامى مى‌تواند بستر مناسبى براى تصمیم گیرى‌ها و برنامه ریزى هاى منطقه‌اى در جهت منافع ملل منطقه شود.

وى افزود: دو کشور داراى ظرفیت‌هاى فراوانى هستند که مى توانند در جهت ثبات، آرامش، وحدت، صلح منطقه و جهان اسلام مفید باشند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: شکست‌هاى پیاپى دشمنان هیمنیه آنها را در هم شکسته و رژیم صهیونیستى طى دو سال گذشته نه در برابر یک ارتش کلاسیک بلکه صرفاً در مقابل گروه‌هاى مقاومت شکست خورده است. اکنون زمان هماهنگى و رایزنى براى پیروزى سیاسى فلسطین هم فرا رسیده است.

متکى با اشاره به کنار رفتن جنگ طلبان در صحنه سیاسى جهان تاکید کرد سیاست‌هاى غلط معتقدان به یک جانبه گرایى بعد از سال‌ها تلاش امروزه به بن بست رسیده و شعار تغییر جایگزین آن شده است.

سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان نیز در این دیدار اظهار داشت: برخى از مشکلات که منجر به حضور بیگانگان در منطقه شد به علت سیاست‌هاى غلط صدام بود که منطقه را با گرفتاری‌هاى فراوانى مواجه کرد و امروز تنها در سایه وحدت و یکپارچگى کشورهاى منطقه مى‌توانیم بر مشکلات فائق بیاییم.

وى افزود: ما ایران را کشورى مقتدر، توانمند و بزرگ با موقعیت استراتژیک ممتاز در منطقه مى‌دانیم که داراى تجربیات گرانسنگ، با امکانات و ظرفیت‌هاى فراوان است.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: ما خوشحال هستیم که ایران به حل مشکلات منطقه با هدف یارى کردن کشورهاى اسلامى اهتمام مى‌ورزد و از امکانات خود در این جهت بهره مى‌گیرد

کد خبر 77281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز