مردم تازه متوجه می‌شوند که چرا عمر باتری گوشی آن‌ها به سرعت به پایان می‌رسد. استفاده از فناوری 5G سریع‌تر عمر باتری را تمام می‌کند.

گوشی

به گزازش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، تحقیقات جدید عادات باتری گوشی را هنگام اتصال به شبکه داده قدیمی 4G در مقایسه با همتای سریع‌تر 5G آن تجزیه و تحلیل کرده است. به گفته کارشناسان سرعت اینترنت در «اوکلا»، عمر باتری تلفن‌های متصل به 5G سریع‌تر از تلفن‌های موجود در شبکه قدیمی کاهش می‌یابد. نوع دستگاه و پردازنده نیز در کاهش عمر باتری نقش دارند.

این وب سرویس در یک پست وبلاگی، گفت: داده‌های اطلاعاتی «اوکلا» نشان می‌دهد که کاربران گوشی‌های هوشمندی که به شبکه‌های  5G دسترسی دارند، تخلیه باتری بالاتری (بین ۶ تا ۱۱ درصد، بسته به سیستم روی تراشه (SoC)دستگاه‌شان) نسبت به کسانی که دارای 4G-LTE  هستند، تجربه می‌کنند.

شگفت انگیز ولی واقعی | 5G سریع‌تر عمر باتری گوشی را تمام می‌کند

به عنوان مثال، یک گوشی گلکسی با تراشه Exynos ۲۱۰۰ سامسونگ در هنگام دانلود فایل‌ها و فیلم‌ها از طریق شبکه 5G هشت درصد باتری بیشتری مصرف می‌کند. آخرین نسخه Snapdragon ۸ Gen ۲ که تقریبا در همه سیستم عامل‌های اندرویدهای مدرن وجود دارد، ۶ درصد سریعتر عمر باتری را تمام می‌کند و Snapdragon ۸ Gen ۱ عمر باتری خود را ۹ درصد سریعتر کاهش می‌دهد.

برای کسانی که شارژرهای خود را در خانه گذاشته‌اند، توصیه می‌شود وقتی دستگاهتان در حال از دست دادن شارژ است، به  4G بروید. اکثر دستگاه‌ها و شبکه‌های تلفن همراه به کاربران این امکان را می‌دهند که این تغییر فتاوری را از طریق برنامه تنظیمات انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

هنگامی که 5G فعال می شود، دستگاه نه تنها سریع‌تر کار می کند، بلکه می تواند با سایر دستگاه های متصل به آن نیز مقابله کند. این فناوری همچنین به این معنی است که دستگاه شما دائماً به دنبال شبکه‌های جدید است. سامسونگ می‌گوید: «از آنجایی که تلفن شما به چندین شبکه به طور همزمان متصل است، باتری سریع‌تر از چیزی که معمولا انتظار می‌رود خالی می‌شود و ممکن است تلفن از زمانی که فقط روی  3G یا LTE باشد، گرم‌تر شود.

کد خبر 772472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha