همشهری آنلاین: سازمان گسترش و نوسازى صنایع کشور و سازمان توسعه و نوسازى معادن و صنایع معدنى ایران با حدود 2 میلیارد یورو سرمایه گذارى، به طور مشترک چند نیروگاه با مجموع ظرفیت 3 هزار مگاوات در کشور مى‌سازند

به گزارش واحد مرکزى خبر، ارجمندى، معاون سازمان گسترش و نوسازى صنایع ایران (ایدرو) و اکبرى، معاون نوسازى معادن و صنایع معدنى ایران (ایمیدرو) تفاهم نامه‌اى امضا کردند که بر اساس آن این دو سازمان 6 واحد نیروگاهى سیکل ترکیبى با مجموع ظرفیت 3 هزار مگاوات ایجاد خواهند کرد.

براساس این تفاهم نامه، ایدرو براى شرکت‌هاى زیرمجموعه ایمیدرو شامل فولاد خوزستان 1000 مگاوات، مجتمع آلومینیوم المهدى 500 مگاوات، ایرالکو 500 مگاوات، مجتمع مس سرچشمه 500 مگاوات، مجتمع معدنى و صنعتى چادرملو 500 مگاوات و مجتمع سنگ آهن گل گهر 500 مگاوات نیروگاه مى‌سازد.

مدت اجراى این طرحها از زمان تنفیذ قراردادها 22 تا 37 ماه پیش بینى شده است.

ایدرو با همکارى چهار شرکت زیر پوشش خود متشکل از (ماشین سازى اراک، صنایع  ماشین‌هاى الکترونیکى جوین (جمکو)، تام ایران خودرو و مهندسین مشاور صنعتى ایران) مسئولیت اجراى این طرحها را به عهده خواهند داشت.

این طرح‌ها با استفاده از فناورى جدید و با حداکثر ساخت داخل اجرا خواهد شد.

تصمیم به ساخت این نیروگاه‌ها در پى توافق وزارت صنایع و معادن با وزارت نیرو است که مقرر شده وزارت صنایع خود نسبت به اجراى طرح‌هاى نیروگاهى واحدهاى صنعتى اقدام کند.

سازمان گسترش بزرگترین پیمانکار طرح‌هاى صنعتى در کشور است که پیش از این پالایشگاه مراحل 6 ، 7، و 8 میدان گازى پارس جنوبى را ساخته است.

این شرکت هم اکنون ساخت خط سه مترو تهران و مراحل 17 و 18 پارس جنوبى را در دست اجرا دارد.

کد خبر 77238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز