یک مقام سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا فاش کرد دونالد ترامپ تلفن همراه دستیارانش را شنود می‌کرده است تا افشاگران احتمالی اطلاعات را دنبال کند.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، مایلز تیلور، دستیار ارشد کریستن نیلسن وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا در کتاب تازه خود که قرار است به‌زودی منتشر شود، فاش کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تلفن همراه دستیارانش را شنود می‌کرده است تا افشاگران احتمالی اطلاعات را دنبال کند.

وی در این کتاب که در اختیار شبکه ان‌بی‌سی قرار گرفته است، مدعی شد این دستیاران درباره روشی که دونالد ترامپ اسناد طبقه‌بندی‌شده را برای خود نگه می‌داشته است، نگران بودند.

این در حالی است که دونالد ترامپ همواره افرادی را که این اطلاعات را افشا کرده و در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند، «خیانتکار» خوانده است. وی همچنین اتهاماتی جنایی علیه کسانی که اطلاعات را بیرون از دولتش فاش کرده‌اند، مطرح کرده است.

تیلور در کتابش نوشت در یک زمان، سارا ساندرز سخنگوی سابق کاخ سفید به جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا هشدار داد که ترامپ اطلاعات طبقه‌بندی‌شده درباره قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار واشنگتن پست را در یک مصاحبه، در اختیار یک خبرنگار قرار داده است.

وی همچنین بولتون را متهم کرد که وقتی فهمیده هیچ دوربینی داخل اتاق برای ضبط این اسناد نبوده است، نفس راحتی کشیده است.

تیلور می‌نویسد: همه ما از موضوع لغزش پروتکلی درباره پشتیبانی ضعیف از اسناد طبقه‌بندی‌شده، نگران و مشوش بودیم.

تیلور یکی از مشهورترین منتقدان ترامپ است و در سال 2008 نیز یک مقاله انتقادی تند معروف را در نشریه نیویورک تایمز علیه ترامپ نوشت و او را مورد انتقاد قرار داد.

وی در بخشی از این مقاله نوشته بود: من شاهد ناتوانایی ترامپ در انجام کارهایش در دو سال و نیم گذشته از دولتش بودم. هر کس می‌تواند این موضوع را بفهمد گرچه از ترس انتقام سخنی به میان نمی‌آورند.

این در حالی است که استیون چانگ سخنگوی ترامپ در اظهاراتی زننده این کتاب را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: کتاب تیلور باید راهی سطل زباله بخش کتاب‌های تخیلی شود و یا به‌عنوان دستمال توالت مورد استفاده قرار گیرد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که ترامپ هم‌اکنون با چند پرونده قضایی در وزارت دادگستری آمریکا روبه‌روست که یکی از آنها پرونده نگه‌داری اسناد طبقه‌بندی‌شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا است. وی به‌تازگی تنها در این پرونده با 37 مورد اتهامی روبه‌رو شده است که تمام آنها را رد و ادعای بی‌گناهی کرده است.

کد خبر 772282
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha