هاشمی رفسنجانی با بیان ویژگی‌های جمعیت‌های مستقل و مسلمان گفت: وجود انسان‌های مسوولیت پذیر در همه جوامع ارزشمند است.

به گزارش روز چهارشنبه 17 آبان روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله "اکبر هاشمی رفسنجانی" در دیدار با اعضای شورای مرکزی و برخی از دبیران استانی و شهرستانی جمعیت مستقل ایران اسلامی با اشاره به وجود سه شاخصه انسانها در جوامع اسلامی افزود: قرآن و مبانی اسلامی برای انسانهای وظیفه شناس و مسوولیت پذیر ارزش والایی قایل است.

وی با کم‌اثر خواندن کارهای فردی گفت: باید قبول کنیم که فعالیت‌های سیاسی از عبادات و از راه‌های تقرب به خداست و انسان‌های فعال نیز باید بپذیرند که کارهای دستجمعی در مسایل سیاسی تاثیرگذاری بیشتری دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حرکت تدریجی دنیا به سوی دموکراسی گفت: باید در چنین شرایطی روی انسانهای دارای انگیزه فعالیتهای سیاسی به عنوان سرمایه‌های نظام حساب کنیم.

وی با بیان تفاوت نقد منصفانه و تخریبها گفت: نقد منصفانه آثار زیادی در پرورش انسانها دارد و باید اشکالات مراکز تصمیم‌گیری به صورت انتقادی گفته شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان حساسیت‌های پرونده هسته‌ای ایران گفت:
باید با تدبیر از این مرحله نیز عبور کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به شرایط داخلی و خارجی کشور، مخصوصا در غرب گفت: حوادث و آینده عراق زمینه‌های بسیار مناسبی برای رونق غرب کشور ایران دارند و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی در مورد انتخابات مجلس خبرگان گفت: اگر انتخابات خبرگان آبرومند، پرشور و سالم برگزار شود، سبب تقویت قدرت ولی فقیه می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انتخابات شوراها را برای کارهای روزمره زندگی مردم نیز مهم خواند و گفت: باید در برپایی پرشور آن تلاش کنیم.

در این دیدار "علی حشمتیان" دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی گزارشی از برنامه‌های و فعالیتهای این تشکل را ارایه کرد.

کد خبر 7719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز