شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی: گرامی باد هفته وحدت ‌که در آن میثاق‌ها تحکیم می‌شود، پیمان‌ها استوارتر می‌شود.

دست‌ها و بازوها در هم قرار می‌گیرد، چهره‌ها بر یکدیگر لبخند پیروزی و صفا می‌زند، قشرها همه باهمند، امت، یکپارچه و منسجم است و شیعه و سنی، به یاد سالروز میلاد رسول گرامی اسلام، با هم و در کنار هم، در یک راه و به سوی یک هدف سرود وحدت می‌خوانند.

قبله مشترک، رسول مشترک، کتاب واحد و رهبر واحد، وحدت بخش قشرهای این امت شهید است. گرامی باد هفته وحدت، سالروز ولادت پیامبر رحمت و مربی انسا‌ن‌ها و سفیر گرانقدر الهی به سوی مردم. گرامی باد هفته وحدت که در بردارنده ولادت ششمین پیشوای شیعه است. گرامی باد هفته وحدت که خنثی کننده توطئه‌های دشمنان در مسیر تفرقه افکنی است.

در این هفته، رسالتمدار بزرگ، حضرت محمدبن عبدالله(ص) دیده به جهان گشود تا نعمت خدا بر بندگان تکمیل شود. راه از چاه بازشناخته گردد و مردم در سایه نبوتش، از ضلالت به هدایت، از ظلمت به نور و از تفرقه به وحدت برسند.

اکنون نیز که هزار و چهارصد و اندی از آن تاریخ می‌گذرد، ملت ما، در سالگرد این میلاد مقدس، پرشکوه‌ترین مراسم، گرم‌ترین مجالس و با صفاترین تجمعات را به پا می‌دارند تا روح اخوت اسلامی در پیکره اجتماع، بیش از پیش زنده شود.

در حقیقت در اوضاع سیاسی و بحرانی امروز دنیا رمز موفقیت‌ما و جهان اسلام با رعایت بیان امام بزرگوارمان که در کلام رسای خود بارها فرمودند کلمه «وحدت» و «وحدت کلمه» موجب پیروزی و موفقیت است که در حقیقت کلمه وحدت همان لااله الاالله سبب انسجام اسلامی، وحدت کلمه و اتحاد ملی است که البته رمز موفقیت ما در مقابل مستکبران همه با هم بودن ما بوده و خواهد بود.

مهمترین هدف دشمن این است که اتحاد ملی ما را در هم بشکند، هیچ‌کس و هیچ گروهی حق ندارد این برادری و اتحاد ملی را که تا امروز با توصیه‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) داشتیم به هم بریزد، البته نقد و انتقاد سازنده از همدیگر پذیرفتن متضمن موفقیت ما است. اما غرور،  تکبر، ‌خودبینی، خود محوری و تک‌روی و بی‌اعتنایی به دیگران سم است و ملت آگاه ما هم حرکات و کارهای ما را به دقت زیر نظر دارد و به موقع اظهار می‌کند.

در بخش انسجام اسلامی باید بدانیم که اسلام، دین وحدت، برادری، صلح،  امنیت فردی و اجتماعی است. مسئله وحدت و انسجام بین مردم در داخل و بین امت‌های اسلامی در خارج از ضروریات است. همانطور که خون موجب حیات بدن است، وحدت هم در بین مسلمین جهان از اصولی‌ترین کارهاست. امروز جهان کفر و استکبار  با همه اختلافاتی که با یکدیگر دارند، علیه اسلام و ملت ما یکپارچه می‌شوند.

مقام‌های غربی در سال‌های اخیر بارها از تشکیل امپراتوری بزرگ اسلامی و تشکیل ارتش اسلامی ابراز ترس و واهمه کرده و اصلی‌ترین خطر پیش روی خود را انسجام اسلامی و اتحاد میان ملت‌های مسلمان قلمداد کرده‌اند. از این‌رو، باید نهادهای ملی و نهادهای اسلامی مثل سازمان کنفرانس اسلامی، مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل البیت و مسئله فریضه حج، همچنین موضع‌گیری کشورهای اسلامی در سازمان ملل در ایجاد وحدت بین امت‌های اسلامی کمک کنند و ایجاد پیمان دفاع دوستی امنیتی بین کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز می‌تواند خیال کشورهای عربی را راحت کند.

ما به عنوان کشوری که اکثریت آن شیعه است همواره از فلسطین به عنوان یک سرزمین سنی‌نشین و همچنین از مسلمانان هرزگوین حمایت کردیم و به این حمایت افتخار می‌کنیم و شیعه و سنی را به مانند چشم راست و چپ امت‌های اسلامی می‌دانیم و به همین منظور هفته وحدت از سوی رهبر کبیر انقلاب اعلام شده تا ایجاد وحدت بین ملت‌ها و دولت‌های کشورهای اسلامی در مقابل جهان کفر ایجاد شود؛ قولوالااله الا الله تفلحوا.

کد خبر 77168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز