رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به اخراج دانش‌آموز دختر نابینا از جلسه آزمون واکنش نشان داد.

امتحانات نهایی - مدارس - دانش آموزان

به گزارش همشهری آنلاین، از ساعاتی قبل برخی رسانه‌ها از اخراج یک دانش آموز نابینا در شهرستان فلاورجان از محل حوزه امتحانی به دلیل نداشتن منشی خبر داده بودند و به دنبال این خبر برخی رسانه‌های معاند تلاش داشتند تا این طور القا کنند که در نظام آموزشی کشور به دانش آموزان استثنایی ظلم و اجحاف می‌شود.

حمیدرضا طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این رابطه گفت: این دانش آموز از روز اولی که در مدرسه ثبت نام کرده و نوع معلولیت خود را مشخص کرده بود باید درخواست منشی می‌داد اما متأسفانه از طرف ایشان این درخواست حتی پیش از امتحانات هم داده نشده بود.

طریفی حسینی افزود: البته همکارانی که در حوزه امتحانی حاضر بودند می‌توانستند با توجه به شرایط دانش آموز، همان موقع یک منشی برای این دانش آموز نابینا در نظر بگیرند اما ممکن است به دلیل عدم اطلاعشان از ابلاغ نامه‌ها و دستورالعمل‌های ما این کار را انجام نداده باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که با معاونت آموزش متوسطه و اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان انجام دادیم؛ قرار شده است پس از اعلام نتایج آزمون‌ها، یک آزمون داخلی از ایشان گرفته شود. 

وی با بیان اینکه به صورت موردی آزمون ایشان در کمیسیون موارد خاص بررسی خواهد شد؛ گفت: قطعاً آزمون دیگری برای این دانش آموز برگزار خواهد شد.

کد خبر 771461
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha