معاون وزیر دفاع اوکراین می‌گوید نیروهای روسیه در چهار منطقه خط مقدم در شرق اوکراین در میان «پیکار شدید» در حال پیشروی هستند.

Ukraine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره هانا مالیار در رسانه‌های اجتماعی نوشت:‌«پیکار شدید در همه جا در جریان است.» و افزود: «موقعیت کاملا پیچیده است.»

معاون وزیر دفاع اوکراین گفت:‌«دشمن در حال پیشروی در بخش‌های آدویکا، مارینکا و لیمان است. دشمن همچنین در بخش سواتوو در حال پیشروی است.»

مالیا گفت نیروهای اوکراینی در جناح جنوبی شهر باخموت و نیز در نزدیکی شهرهای برادیانسک و ملیتوپول در جنوب اوکراین با موفقیت نسبی «در حال پیشروی بوده‌اند.»

از طرف دیگر اسکای نیوز به نقل از رسانه‌های روسی از انفجار در نزدیکی یک میدان هوایی نظامی در جنوب روسیه خبر داد. کانال تلگرامی Mash نوشت انفجار در شهر بندری پرویمورسکو-آخارسک در منطقه کراسنودار روسیه رخ داده است.

این کانال می‌گوید دفاع هوایی روسیه یک موشک پرتاب‌شده به سوی این ناحیه را سرنگون کرده است. رئیس منطقه کراسنودار می‌گوید این انفجار جراحت یا آسیبی به دنیال نداشته است.

نشانه‌ای از مواد منفجره در نیروگاه هسته‌ای وجود ندارد

سازمان ناظر هسته‌ای سازمان ملل می‌گوید هیچ نشانه‌ای از مین یا سایر مواد منفجره تا به حال در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیای اوکراین دیده نمی‌شود- اما دسترسی کامل به این نیروگاه برای بازرسی بیشتر لازرم است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه درباره وضعیت در این نیروگاه هسته‌ای که روسیه از سال پیش آن را به تصرف درآورد، هشدار داد و گفت «تهدیدی جدی» وجود دارد.

کارشناسان «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» (IAEA) بخش‌هایی سیستم سردکننده نیروگاه را روز جمعه بازرسی کردند و وارسی منظم واحدهای شش‌گانه این رآکتور و سایر بخش‌های آن را انجام می‌دهند.

این سازمان گفت که از گزارش‌ها درباره کار گذاشتن مواد منفجره در اطراف این نیروگاه آگاه است.

رافائل گروسی، مدیرعامل IAEA گفت چنین گزارش‌هایی «بسیار جدی» گرفته می‌شوند و افزود او از کارشناسان خواسته است «این موضوع را بررسی و تقاضای دسترسی‌های لازم برای انجام کارشان را مطرح کنند.»

او گفت: «تا به حال ما هیچ مین یا ماده منفجره‌ای مشاهده نکرده‌ایم. دسترسی بیشتر هنوز مورد نیاز است.»

کد خبر 771028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha