مزاحمت‌های تلفنی یکی از مشکلات همیشگی ارگان‌های امدادی بوده است، رفتاری بیمارگون، جامعه ستیز و مخرب که برای اگرچه تفریح و سرگرمی آن هم از نوع بسیار بد به شمار می‌آید اما گاه همین آزارها موجب بروز خسارت‌های جبران ناپذیر و سنگین جانی و مالی می شود.

آمبولانس

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از سرنخ همشهری، رئیس سازمان اورژانس کشور  به بیان خاطره‌ای ناگوار درخصوص مزاحمت‌های پرداخت که بسیار ناراحت کننده و قابل تامل است. این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس وجود دارد؟ گفته است که؛ متأسفانه بله و حدود ۱۰درصد از تماس‌گیرندگان با اورژانس مزاحم تلفنی هستند. هفته قبل مکاتبه‌ای با دادستان کل کشور انجام شد که مشکلات اورژانس بررسی شود و قرار شد با افراد مزاحم طوری برخورد شود که برای‌شان بازدارندگی به‌وجود بیاید.

جزئیات ماجرای حمله چند نفر به خودروی اورژانس | مهاجمان تکنسین‌ها را کتک زدند و آمبولانس را دزدیدند |  آمبولانس سرقت شده با چند خودرو تصادف کرد و...
جعفر میعادفر ، رئیس سازمان اورژانس کشور 

دکتر جعفر میعادفر افزود:  درباره مزاحمت‌های تلفنی، تلفن فرد مزاحم قطع  یا اقدامات دیگری درباره او انجام می‌شود اما به‌نظر می‌رسد این کارها کافی نیست؛ چرا که همچنان این مزاحمت‌ها ادامه دارد و حدود ۱۰درصد از تماس‌ها با اورژانس، مزاحمت تلفنی است. به‌نظر می‌رسد باید برای این افراد محرومیت‌های اجتماعی درنظر گرفته شود. وقتی فردی برای اورژانس مزاحمت ایجاد می‌کند مدتی موظف شود پایگاه اورژانس را نظافت یا تجهیر کند و... مثلا در بین مزاحمت‌ها فردی را داریم که در یک روز ۲۴۰مرتبه تماس گرفته و مزاحمت ایجاد کرده است.

جزئیات ماجرای حمله چند نفر به خودروی اورژانس | مهاجمان تکنسین‌ها را کتک زدند و آمبولانس را دزدیدند |  آمبولانس سرقت شده با چند خودرو تصادف کرد و...
افزایش میزان ضرب و شتم تکنسین‌های اورژانس

رئیس سازمان اورژانس کشور  در پاسخ با این پرسش  که یکی از حوادث تلخی که درباره اورژانس شنیده می‌شود موضوع درگیری و ضرب و شتم ‌تکنیسین‌هاست و این موضوع پرتکرارتر از قبل شده است. در این‌باره چه تمهیداتی اندیشیده‌اید؟ بیان کرد: چند روز قبل در خرم‌آباد اتفاقی افتاد که چند نفر که وضعیت مناسب و عادی نداشتند به اورژانس حمله کردند. آنها تکنیسین‌ها را کتک زدند و یکی از آنها آمبولانس را سرقت و در راه با چند خودروی دیگر تصادف کرد. چنین رفتاری روزبه‌روز بیشتر می‌شود و باید فکری به حال چنین افرادی کرد. در فاصله‌ای کوتاه ۵مورد حمله به امدادگران اورژانس در بروجرد، خرم‌آباد، قزوین و... داشته‌ایم. سرقت آمبولانس مورد تازه‌ای بود که اوج بحران را نشان می‌دهد.

کد خبر 770907
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha