همسر رئیس جمهوری سوریه تأکید کرد، همانطور که مسکو از دمشق در جنگ حمایت کرد، دمشق نیز از مسکو حمایت می‌کند.

اسماء اسد

به گزارش همشهری آنلاین، اسماء اسد، همسر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با روسیا الیوم گفت: سوریه و روسیه عناصر مشترک اجتماعی و سیاسی دارند و هر دو در معرض حملات تقسیم و به حاشیه راندن و محاصره قرار گرفتند که هدف اصلی آن کنترل تصمیم‌گیری مستقل از سوی این دو کشور بوده است و این چالشی برای حال و آینده است.

وی گفت: چالش فراگیرتر برای جهان چالش لیبرالیسم مدرن است که بر تمام ملت‌ها تحمیل می‌شود و هدف اصلی آن از بین بردن نه فقط هویت‌های ملی بلکه هویت‌های انسانی از جمله آداب و رسوم، سنت‌ها و مفاهیم اجتماعی و اخلاق و حفظ بافت خانواده‌ است.

همسر بشار اسد: همانطور که روسیه از ما حمایت کرد ما هم در حمایت از آن تردید نمی‌کنیم

اسماء اسد در واکنش به شورش نیروهای واگنر و در جواب سؤالی درباره ترس و تردیدش درخصوص رفتن به مسکو در این شرایط گفت: دوستان روس در حمایت از ما در جنگ تردید نکردند ما نیز در جنگ در حمایت از آن‌ها تردید نکرده و نخواهیم کرد. من در رفتن به مسکو برای حضور در مراسم فارغ التحصیلی پسرم در یکی از دانشگاه‌های روسیه در سایه شورش نیروهای واگنر تردید نکردم.

وی درباره اینکه آیا خانواده‌اش زبان روسی را یاد خواهند گرفت یا خیر، گفت: زبان پل ارتباطی و پل فرهنگ است و روسیه فرهنگی بسیار ریشه‌دار و تاریخی بسیار قدیمی دارد و امیدوارم اگر فشار کار کم شود در آینده فرصتی برای یاد گرفتن زبان روسی داشته باشم. چراکه نه؟!

به نقل از میدل ایست نیوز، حافظ بشار اسد، پسر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، روز جمعه با حضور مادرش از دانشگاه دولتی روسیه فارغ التحصیل شد.

اسما اسد: همانطور که روسیه از ما حمایت کرد ما هم در حمایت از روسیه تردید نمی‌کنیم

به گزارش «اسپوتنیک» وی در رشته ریاضیات محض و در مقطع کارشناسی ارشد، از دانشگاه دولتی مسکو МГУ لومونوسوف، با معدل ممتاز فارغ التحصیل شد.

کد خبر 770663
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    2 2
    چه می‌کنه این بشار!